Inlägg från: Alemonia |Visa alla inlägg
  • Alemonia

Föräldrar och andra på Vikbolandet

Glad Lucia säger jag också.

• Alemonia

Widde2: Jag har ännu inte hört något vilket irriterar mig lite. Om du har tillgång till namn och telefonnummer till köansvarig så vore det snällt om du kunde inboxa de uppgifterna till mig så får jag ta och ringa själv.

• Alemonia

Widde2: Tack!
    Tyvärr var beskedet att det inte finns plats för Ida denna höst men troligen nästa.

Någon här som vet alternativen runt Tåby? Hur gör jag för att söka kommunal dagisplats?

• Alemonia

Bubböan73: Jag vet att de har öppet i morgon eftersom jag själv ska till BVC (Familjecentralen) då. Men mer än så vet jag inte.

• Alemonia

Widde2: Jo det känns riktigt surt att inte få plats på Kullen. Det ligger ju bara ca 1,5 km hemifrån. Kuddby känns för långt ut så det får nog bli Ljunga (Skogsgläntan) om det inte visar sig att det skulle passa med dagmamman i Stora Grönhög. Jag ringde i går och ska få info om den kommunala barnomsorgen med post.

Påminnelse till mig själv och andra:
    Öppna Förskolan i Östra Husby öppnar igen 12 januari
    Kyrkans barngrupper (babysång i Dagsberg mm) börjar igen från 20 januari.

• Alemonia

God fortsättning! Vi har nyss kommit hem efter några dagar hos mina föräldrar i Karlskoga (åkte dit på juldagen).

KroonLundin: Namnet Antin låter bekant. Jag har bara hört andra prata positivt om henne.

I infon om kommunal barnomsorg som jag fick med posten nämns inga dagmammor alls. Hade hoppats få lite info även om det alternativet och inte bara förskolor och skolor.

• Alemonia

Bubblan73: Det låter riktigt bra. Vad jag vet finns det tre dagmammor i Ljunga. Jag ska kolla upp detta med dagmammor i januari.

• Alemonia

Bubblan73: Jo, det kanske de gör. Jag ska senast i nästa vecka börja ta tag i att kolla vilka alternativ som finns.

Någon mer än jag som tycker att det är skönt att det är vardag igen?

• Alemonia

Hej! Någon som varit förbi Brita (på Ö F) och sett om hon fått upp någon kalender för vårterminen? Jag är lite nyfiken på vad som är inplanerat.

Nu har jag träffat på Antin men det verkade som hon inte har plats nu i höst men kanske till vårterminen. Jag ska dock försöka hinna med att gå dit en sväng medan jag fortfarande är hemma.
    Det verkar som det är många barn som ska in nu i höst och få i årskullen som nu ska vidare. Eller har någon annan någon annan erfarenhet?

• Alemonia

Verkar lite väl dött här.

Någon mer än jag som tänkt sig till Öppna förskolan i Östra Husby på onsdag?

Jag har föreslagit fikaträff hemma hos mig nu på tisdag ca 11:00 till mitt Norrköpingsgäng men om det är någon här som vill komma är ni givetvis också varmt välkomna. Säg bara till i förväg så jag vet samt att jag kan posta info om vart jag bor.

• Alemonia

Bubblan73: Skönt att det gick att få en dagmamma!

• Alemonia

Oki, det förstår jag känns sådär. Har du varit och hälsat på?

Svar på tråden Föräldrar och andra på Vikbolandet