• Nettan73

Mina chanser att bli mamma?

Hej alla! Jag vet att det finns massor av info att söka själv, men tänkte ändå fråga här för att se om nån vet..

Jag undrar vad jag har för odds att nån dag bli mamma. Jag är 32 år o har varit gravid tre ggr; en abort (2002), ett MA i feb i år och nu ett utomkveds förra veckan. Det känns som om jag har ganska lätt att bli gravid, men vad säger statistiken om mina chanser att få vara gravid mer än några veckor..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mina chanser att bli mamma?
  • lillasnide

JAg har ingen anning, men håller tummarna för dej..

• Angla

Man kan aldrig riktigt spekulera i en chanser till att få barn för det är så många faktorer som spelar in. Rent generellt så är du inte lastgammal. Visst du är över trettio då fertiliteten generellt börjar sjunka men inte drastiskt över en natt. Aborter kan påverka en fertilitet men knappast idag då abortmetoderna är så mycket bättre. MA och MF får man ofta pga något inneboende fel i embryot och visst kan det tyda på ngt fel som kan uppstå fler gånger. Men för det mesta är det en ren tillfällighet och slump att just den graviditeten slutade så vilket kan bero på mycket. Ett X kan man ha utan att det händer igen. Men ju fler X dessto större risk att få det igen. Liksom med MF. Ett MF är "inget" men flera uprrepade MF kan tyda på att något är fel.

Ja jag tror ju absolut att du har goda chanser...

• Nettan73

Tack snälla!!

Jag vet att man inte kan veta, men det är ändå lugnande på nåt sätt att spekulera..

Jag känner att jag bara måste tro på att jag ska kunna bli mamma, att allt som hänt hittills bara varit maximal otur!

Tack igen!!

Kram!

Svar på tråden Mina chanser att bli mamma?