• I have a kid

uchhh vad läskigt nån som vet vad man ska göra ?====???

har ett apne larm på min lilla premis född i vecka 29+4 det
    har inte larmat sen i slutet av sommaren men nu i veckan så har den larmaat fleera ggr vet EXAKT VAD jag ska göra, när larmet går,

MEN NU TILL SAKEN: jag vaknade nyss av att larmet peeeep massor å det känns som attt jag soviiit för håårt å det hadde pipit lääääänge,!!!

petade hårt i freja å larmet slutade låta.

men jag blir så ledsen på mig själv varför hör jag inte larmet då ja sover hårt,, gick å lade mig kl 07.00 imorse.

men frjea + larmet ligger exakt brevid mig i sängen å ENDÅ VÄRKAR INTE MIN KROPP REAGERA PÅ LJUDET känner mig som världesn sämsta mamma

nån som har tips??? eller varit med om liknande ====?

• Svar på tråden uchhh vad läskigt nån som vet vad man ska göra ?====???
  • Staxson

Hur gammal är din dotter nu? Vad länge har du haft larmet? Går det att ställa in ljudnivån på larmet? Är du säker på att det är apnéer hon har när det larmar?
    Kan vara så att du blivit alltför van ljudet....sen så är ju iregel de flesta larm på en sådan apparat falska. Det kanske är glapp i sladden, då larmar den. Sen kan sensorn sitta lite löst...ja då larmar den. osv osv.
    Om din dotter är mer än fullgången så skulle jag nog tro att hon inte behöver det längre om det inte är så att läkaren sagt annat eller att det kanske är så att du känner dig tryggare när hon har det. Att separeras från larmet är jobbigt...men bra....
    Vi blev av med larmet på sjukhuset, det var jobbigt men känns bra så här i efterhand. Läkarna övertalade oss eller snarare mig, om att hon faktiskt var såpass stor att hon fixade det själv. Ingen läkare skulle utsätta ens barn för några risker i onödan, utan de vet vad de gör.
    Du är ingen dålig mamma, det vill jag att du ska veta!

• zezziz

Det kan inte vara så att du behöver byta batteri?
    Vi hade ett apnélarm och den larmade ganska lågt att batteriet var dåligt. Fast nu när jag tänker efter så lös det väl en lampa också?!

• Ell

Är det en apnéknapp eller platta under madrassen ni har som larm?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • cloudberry79

Visst har ni knapplarm på Freja? (har för mig det iallafall). När Vidar blev drygt 6 månader korrigerat var vi tvungna att sluta med larmet, för det började larma falskt. Vi hade fått veta av läkarna att det förr eller senare skulle hända, för när de blir större så ändras andningsmönstret och knapplarmet kan inte registrera varje andetag när de blir stora och andas mer med bröstkorgen än med magen.

Vad gäller att du inte vaknar av att det larmar så funderar jag om du kanske skulle behöva sova ut ordentligt en natt! När man konstant är på helspänn så orkar inte kroppen till slut, man vaknar inte ens om en hord elefanter skulle dra in i sovrummet... Kanske pappan kan ta ansvar ett par nätter och du sover i ett annat rum, så du får sova ordentligt och få sovmorgon? Om det inte är möjligt kanske någon vän eller släkting kan sova hemma hos er en natt för att kolla Freja. Man måste få sova någon gång!!

Skillz that Killz 10k+
  • I have a kid

3Fre 28 nov 11:08 | ID: 38781238
    Ell
    det är en sladd och en dosa vi har som sitter på freja sladden alltså.

4Fre 28 nov 11:13 | ID: 38781403
    cloudberry79

freja sover brevid oss... men inte så lätt för nån av oss då freja äter offtas 3 timme hela dag å natt.. trots att hon är över 3 månader korr.

apne larmet har larmat nu fleeera ggr å jag har suttit å tittat på freja ((har varit då jag har varit uppe) Och hon ser ut att andas å suga på nappen MEN så fort jag rörde henne lite små hårt så slutade larmet å pipa.. men sen började det igen.. å jag kollade att allt var okej med larmet å det var det,,,, det peeeeeeep å peeeeeeeep så jag blev helt tokig men så slutade det.. men drömmer på natten att larmet går å vaknar helt kallsvettig... men har bestämmt mig för att jag GÖR så gott jag kan å det gör min sambo med.. för hoppnings vis falsk larmar den bara.. kanske ska sätta den på 10 sek så man har lite extra tid. ??

• Naima

Sover hon i pyjamas? När vi hade larm på vår tjej falsklarmade det hela tiden när hon blivit några månader gammal. Det larmade aldrig på dagarna, så vi tog på henne byxor på nätterna istället för pyjamas - vips, så slutade det att larma! Larmet behövde ett litet extra tryck från resåren i byxorna för att fungera. Kanske kan vara ngt för er?

Lycka till!

• I have a kid

Naima

vi har knapp larm och den funkar även fast larmet är löst å bara ligger på magen å inte sitter fast ( Har testat)

Svar på tråden uchhh vad läskigt nån som vet vad man ska göra ?====???