Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Lektråd- Vad gjorde Du ????

Stretchade. Både, knän innerlår, mage, höfter, stjärt, armar och nacke. Räcker det med en minut per stretchad kroppsdel tro? Hoppas det. Känns skönt efteråt. 

• Mayjel

Sköljde ner dagens vitaminer med ett glas uppvärmt citronvatten, några mediumkokta ägg med salt på och lite smält kokosolja. 

Nu ska jag snart laga en matpaj med whiskyädel igen plus koka en sats med äppel och kanelkompott till veckans gröt. Pajen blir godare imorgon då smakerna fått sätta sig lite. 

Innedag igen. Nånting måste man göra för att känna sig lite nyttig. 

• Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-22 21:05:01 följande:
    Du är en riktig god smakareGlad
    Ja, ibland! God kväll på dog också Solig
  • Mayjel

Duschade och hängde upp mitt nya fina duschdraperi i tjock kvalitetsplast.

Öppnade min nya stora frysbag som jag beställde online på Cervera i samma veva. Man får ju passa på när julrealisation dröjer sig kvar till januari ut numera. 

Ska pussla lite nu. Hittade ett fint 1000-bitarspussel på en leksaksaffär häromdan. Med Disneymotiv på Aladdins palats. Lite barnsligt kanske men samtidigt rikt på olika färger och nyanser och det gillar jag. Blir lite mer av en utmaning då med själva pusslandet.

• Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-24 21:53:02 följande:
    Det är kul med pusselGlad
    Eller hur! Så roligt att pussla samtidigt som ens laptop eller TV visar nåt trevligt program som man kan lyssna på i bakgrunden.

När detta pussel är färdigt så sväljer jag min stolthet och köper ett nytt på samma leksaksaffär, denna gång med motiv på Askungens fina balslott Solig  Även om det nu är lite barnsligt. 
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-24 22:14:45 följande:
    Ett tag sen jag pusslade men tycker att det är kul och avkopplandet. Det är ju också hälsosamt på flera sättGlad

Tycker inte alls att det är barnsliga motivGlad

Det är otroligt avkopplande, ibland så har jag lyssnat på en ljudbok samtidigt
    Ljudbok var också ett bra förslag Glad Ja, att pussla känns nyttigt för ögonen på nåt sätt. Som att man tränar lite på sitt färgseende och att urskilja detaljer. 
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-24 22:24:20 följande:
    Det också bra kognitivt,  bra för problemlösning m.m.Glad

Nu blev jag sugen att pusslaSkrattande
    Absolut! Man får ha en nypa tålamod bara då det hela tar sin lilla tid innan pusslet är färdiglagt. 

Innan jag satte mig här så knaprade jag på lite pecannötter och några nävar franska chips med grönmögelostsmak. De var ganska goda faktiskt.

Kollade vilka artister som uppträder i andra omgången av melodifestivalen i år. Ska nämligen göra min syster och och mina syskonbarn sällskap till Scandinavium i februari. Blev glad åt att se att Klara Hammarström är en av de tävlande. Håller tummarna för att hon har en bra låt denna gång. Gillar hennes sångröst. 
  • Mayjel

Beställde kläder från en brittisk nätbutik. Bl.a. en grå-beige-shiny kort pufferjacka med hjärtmönster insytt i samma färg. Tänkte bära denna hela februari ut sen när den anländer hos mig. Definitivt på Valentin då man firar lite med mamma. 

Ett kap också. Har kostat nära tusenlappen och fanns nu på rea för endast 290 kr. Yay!

• Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-29 21:56:09 följande:
    Bra pris👍
    Japp! Man blir så glad så 😀

Trevligt med spännande böcker också. Hoppas du hittar några fler sådana att förgylla resten av den lite dystra vinter vi har framöver oss.
  • Mayjel

Tvättade, destillerade vatten, diskade och torkade, lade in veckans matvaror. 

• Mayjel

Lyssnade på lite olika låtar från årets Eurovision Song Contest. 

Estlands bidrag var rena mardrömmen för mig som mår så dåligt av kaffe. Dumt också att göra reklam för specifika produkter i en sådan tävling. Opassande. Men han steppade ju lite fint där iallafall. 

• Mayjel

Renade vatten igen, tvättade, åt middag, spelade Pokemon. Skönt med en innedag igen. Kallt och frostigt ute. 

• Mayjel

Provade min nyinköpta kattmyntaspray.  Vet inte riktigt om den funkade.

Sprayade på fingrar och handflata och lät grannkatten lukta lite. Hon slängde sig på marken och åmade runt sig på rygg en 5-6 gånger. Trodde att doften gjorde katter mer keliga och kärleksfulla men det här verkade ge mer av ett kortvarigt rus av nåt slag. 

• Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-02-22 20:33:14 följande:
    Katter får en stund som kan liknas med extas när dom dom in andas doften av kattmynta 🐈

Ja, detta verkar stämma. Provade att spraya en liten puff nere på byxbenets ända idag och en annan grannkatt (hane) kom fram, nosade lite och började slicka på byxan. Lite olika reaktioner där. 

Kanske ingen bra idé att ta med sig sprayen när man går på kattcafé då. Borde nog ha läst på lite bättre.

• Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-02-22 21:08:44 följande:
    Katterna blir lika tokiga i klösbrädan när den är ny för dom slickar och rullar sig på den om den innehåller kattmynta. 
    Om du vill locka med dig katterna så kan du ha med dig myntan på kattcafét 

Ok. Kanske ska ta med en liten leksaksboll eller nåt annat i tyg till att spraya kattmyntan på då. 

Bättre de sätter klorna i en leksak än i mina byxor 😆

• Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-02-22 21:29:37 följande:
    Det kan du ju göra för då bryr dom sig nog bara om bollen.

Det är det för det gör ju ont som attan när dom sätter som mycket vassa klorna  i benen 
    Kanske är det inte meningen att man ska spraya på sin hand heller då. För att undvika kärleksbett Solig

Innan jag satte mig här så fönstershoppade jag paraplyer.

Fick en smärre chock då jag hittade ett som kostade 10 000 kr. Sen när jag gick in på sidan för en närmare titt så fick jag se att denna summa gällde för 25 paraplyn av den sorten. Ca 400 kr styck och minimiantal för beställning var just 25 stycken.

Lite märkligt kan jag tycka men får väl söka vidare. Det kan ju bli en regnig vår. 
  • Mayjel

Promenerade bort 150 kcal i lägenheten, ringde mamma, diskade, torkade och bäddade sängen.
    Lite sötsaker i belöning blev det efteråt i form av Delicatos kanelbullekaka och creme brulee (billiga puddingar från Lidl Solig). 

Har skurit upp lite jordgubbar och lagt i kastrull tillsammans med druvläsk och lite citronsyra. Ska snart göra sylt igen. Så gott med egengjord sylt. 

• Mayjel
    Nandez skrev 2025-02-24 21:47:43 följande:
    Det var många paraplyer, lite mer än man behöver. Kanske presenterSolig
    Ja, eller en företagsgrej kanske. Eftersom man var tvungen att beställa så många. Gissar att det var något slags grossistföretagssida man var inne på.

Hittade tillslut ett fint paraply med både vind och UV-skydd inne på CDON. Bra butik med många paraplyer att välja mellan Skrattande
Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????