Lektråd- Vad gjorde Du ????
Stretchade. Både, knän innerlår, mage, höfter, stjärt, armar och nacke. Räcker det med en minut per stretchad kroppsdel tro? Hoppas det. Känns skönt efteråt.
Stretchade. Både, knän innerlår, mage, höfter, stjärt, armar och nacke. Räcker det med en minut per stretchad kroppsdel tro? Hoppas det. Känns skönt efteråt.
Sköljde ner dagens vitaminer med ett glas uppvärmt citronvatten, några mediumkokta ägg med salt på och lite smält kokosolja.
Nu ska jag snart laga en matpaj med whiskyädel igen plus koka en sats med äppel och kanelkompott till veckans gröt. Pajen blir godare imorgon då smakerna fått sätta sig lite.
Innedag igen. Nånting måste man göra för att känna sig lite nyttig.
Duschade och hängde upp mitt nya fina duschdraperi i tjock kvalitetsplast.
Öppnade min nya stora frysbag som jag beställde online på Cervera i samma veva. Man får ju passa på när julrealisation dröjer sig kvar till januari ut numera.
Ska pussla lite nu. Hittade ett fint 1000-bitarspussel på en leksaksaffär häromdan. Med Disneymotiv på Aladdins palats. Lite barnsligt kanske men samtidigt rikt på olika färger och nyanser och det gillar jag. Blir lite mer av en utmaning då med själva pusslandet.
Beställde kläder från en brittisk nätbutik. Bl.a. en grå-beige-shiny kort pufferjacka med hjärtmönster insytt i samma färg. Tänkte bära denna hela februari ut sen när den anländer hos mig. Definitivt på Valentin då man firar lite med mamma.
Ett kap också. Har kostat nära tusenlappen och fanns nu på rea för endast 290 kr. Yay!
Tvättade, destillerade vatten, diskade och torkade, lade in veckans matvaror.
Lyssnade på lite olika låtar från årets Eurovision Song Contest.
Estlands bidrag var rena mardrömmen för mig som mår så dåligt av kaffe. Dumt också att göra reklam för specifika produkter i en sådan tävling. Opassande. Men han steppade ju lite fint där iallafall.
Renade vatten igen, tvättade, åt middag, spelade Pokemon. Skönt med en innedag igen. Kallt och frostigt ute.
Provade min nyinköpta kattmyntaspray. Vet inte riktigt om den funkade.
Sprayade på fingrar och handflata och lät grannkatten lukta lite. Hon slängde sig på marken och åmade runt sig på rygg en 5-6 gånger. Trodde att doften gjorde katter mer keliga och kärleksfulla men det här verkade ge mer av ett kortvarigt rus av nåt slag.
Ja, detta verkar stämma. Provade att spraya en liten puff nere på byxbenets ända idag och en annan grannkatt (hane) kom fram, nosade lite och började slicka på byxan. Lite olika reaktioner där.
Kanske ingen bra idé att ta med sig sprayen när man går på kattcafé då. Borde nog ha läst på lite bättre.
Ok. Kanske ska ta med en liten leksaksboll eller nåt annat i tyg till att spraya kattmyntan på då.
Bättre de sätter klorna i en leksak än i mina byxor 😆
Promenerade bort 150 kcal i lägenheten, ringde mamma, diskade, torkade och bäddade sängen.
Lite sötsaker i belöning blev det efteråt i form av Delicatos kanelbullekaka och creme brulee (billiga puddingar från Lidl ).
Har skurit upp lite jordgubbar och lagt i kastrull tillsammans med druvläsk och lite citronsyra. Ska snart göra sylt igen. Så gott med egengjord sylt.