Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Lektråd- Vad gjorde Du ????

Åt lite tårta. Nu sitter vi hela familjen och spelar Zelda. Småmysigt.

• Mayjel

Tranbärssylt. Det är ganska enkelt att göra sin egen sylt. Och gott blir det ju också. 

• Mayjel

Gjorde en kopp varm choklad, smaksatt med Grand Marnier och en nypa pomeranspulver. Det var gott och lite uppiggande. 

Ska snart baka lite. En mjuk nötkaka gjord med valnötsolja istället för härdat smör. Blir saftigt och fint. 

• Mayjel

Gjorde några fler fruktkompotter att ha till mannagrynsgröten nästa vecka. Päron och hallon den här gången. Blir nog bra. 

• Mayjel

Tvättade, diskade, sopsorterade, gjorde rödvinskompott, blandade ihop en drink på äppelcider, kiwisyrup och en skvätt Galliano. Innedag idag. 

• Mayjel

Duschade.

Smakade sedan på en jättegod ny Fantaläsk med muscat. Ny favorit tror jag. Imponerande hur autentisk vindruvssmaken var, med tanke på att den nog bara innehöll aromämnen. Fantastisk dryck. Måste in till torget och Hemmakväll imorgon för att köpa fler burkar HjärtaSkålHjärta

• Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-14 23:07:31 följande:
    Låter som en ny spännande smakGlad
    Den var verkligen fantastiskt god! Det var längesen jag blev så till mig över en burk läsk. Var just inne och köpte två burkar till. Tänkte bjuda mamma på lite dricka sen när vi kommer hem till henne. Prova en du med vetja! Finns på godisbutiken Hemmakväll i en limegrön halvlitersburk 😍
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-15 21:51:53 följande:
    Ska testa om jag får tag i denGlad
    Yay!

Inte gjort så mycket ännu. Vaknade, spelade lite Pokémon. 

Ska göra jordgubb och vitvinskompott snart. Och lite mer gubbröra. Så himla gott med gubbröra på smörgåsen!
  • Mayjel

Åt räkchips och chokladpraliner fyllda med körsbärsvin, båda från Lidl. Satt bra i lilla maggen det. 

Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????