Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Lektråd- Vad gjorde Du ????

Nandez skrev 2024-11-26 21:32:51 följande:
    Hoppas att du har blivit varm nuGlad
    Det är lugnt. Tar vinterdojorna nästa gång. Regnskorna var visst lite för kalla att vandra omkring i vid -8 grader. 

Och ja, Lidl har mycket gott i fråga om sötsaker. Deras färska macarons är ju oslagbara. Precis lika goda som macarons på Hemköp eller caféer, fast mycket billigare då. 
  • Mayjel

Träffade mamma, kom tillbaka, matade gullekatten på min gård, diskade, slog på en tvätt, tog vitaminerna. Nu blir det chilla soffa för resten av kvällen. 

• Mayjel

Satte ihop en julkalender till mamma och fyllde denna med praliner som jag köpte förut. 24 olika.

• Mayjel
    Nandez skrev 2024-12-04 21:50:14 följande:

Gosade med katten🐈

Somali är så vackra katter 😍 Bildgooglade lite.
  • Mayjel
    Nandez skrev 2024-12-04 22:00:10 följande:
    TackGlad Ja, det är dom verkligen, har haft 4 abessinier innan vår goa somalikilleHjärta
    Abessinier är en av mina favoriter. Gillar särskilt de beiga, lejonfärgade. De påminner ju lite om just lejonungar 😻
  • Mayjel
    Nandez skrev 2024-12-02 20:28:36 följande:
    Gulligt av digGlad
    Tack! Mamma blev glad hon också. Det är roligt att bjuda på nåt extra ibland. 

Tog lite tid bara när jag stod där i chokladshopen och skulle utse 24 unika praliner. Ett tips är att först kolla runt bland chokladbitarna och skriva ner namnet på alla de sorter man vill ha på sin mobilskärm, för att sedan gå till kassan och be om assistans.
    Då är det bara att läsa upp direkt rån sin mobil för att göra hela processen lite kortare och undvika seg köbildning.
  • Mayjel

Tvättade, skrev inköpslistor för dagen, gjorde vitlöksdipp och en fräsch äpple- rödvinssallad, diskade, torkade och ställde in köksgeråd.

Ligger bekvämt i soffan just nu och dricker en kopp ljummen tomtemjölk och några rutor Ritter choklad med julkryddning. Lite bränsle för eftermiddagen. 

Fördelen med att vakna tidigt är att man får en del gjort. Nackdelen är att man drömmer inte lika härligt vid nattsömn som under mornar och tidig eftermiddag. 

• Mayjel
    Nandez skrev 2024-12-06 22:10:18 följande:
    Härligt att glädja någon annanGlad

Bra tipsGlad
    Ja, mamma är nog den enda i mitt liv som någonsin brytt sig på djupet och jag vill visa min tacksamhet genom små gåvor och en hjälpande hand då och då. 

Ja, praliner passar så bra nu i kyliga vintertider då de inte smälter utan behåller sin fräschhet. Ska nog åka tillbaka till pralinboden snart och testa deras grapefruktfudge Glad Ser så god och fruktig ut med sin ljusgula färg. Mmm..
  • Mayjel
    Blond tjej skrev 2024-12-07 19:39:27 följande:

klappade   den här lilla vännen 

Vill också klappa! Gudomligt näpen lite sak den där Hjärta
  • Mayjel
    Nandez skrev 2024-12-06 22:08:36 följande:
    Somali är som en Aby men semilånghår. Min favorit ras 🐈🐱

Har en Aby som avatar här, ett foto av en älskad katt som tassat över regnbågsbron
    Jättefina raser båda två. Alla katter är vackra på sitt sätt men vissa sorter är ju onekligen lite tjusigare än andra kanske. Abessinier är en av mina favoriter.

Vilken lyckost du är som får komma hem till såna små änglar. 

För att återgå till ämnet så kollade jag lite recept på kanderade äpplen innan jag deltog i denna tråd. En väldigt het (bokstavligt talat) jultradition man hakat på numera. 
  • Mayjel

Inte så mycket. Vaknade, gick upp och ångade några vita undertröjor. Ömtåliga plagg som bara tvättas i 20 grader kan behöva lite uppfräschning efteråt med en behändig liten steamer. Då dör alla basseluskerna ändå. 

Ligger här i soffan just nu med en stor julkopp full av varm choklad från Valrhona. Deras kakao är simply the best Glad Med två stycken Anthon Berg-kakor bredvid, mandelmassa, blåbär och vodka. Lidl har extrapris på dessa kakor nu i veckan så man får passa på.

• Mayjel
    Nandez skrev 2024-12-10 22:18:24 följande:
    Så mycket gott hos digGlad
    Ja, julen är en trevlig tid att unna sig lite extra i chokladväg Solig

Brukar bli lite mer av sånt just under vissa helger och högtider, såsom jul, nyår, Valentin, påsk, midsommar och Halloween. Guldkanten behövs ibland, för att lysa upp ens egen vardag något. 

Jag vaknade tidigt idag också. Gick upp och slog på en tvätt. Värmde upp lite citronzestvatten i en kopp och åt ett par praliner som jag köpte på Göteborgs pralinbod igår. Smakade helt okej. 
  • Mayjel

Handlade de första och tyngsta julvarorna. Känns skönt att ha fått det gjort. 

• Mayjel

Bockade av fler punkter på mina inköpslistor inför julen. Längtar lite till januari just nu. Då blir det mer chill och mindre krav. Iallafall fram till Valentin. 

• Mayjel

Skalade brysselkål till morgondagens middag och filéade apelsinklyftor. Blev lite Malta-rispudding över sen igår och mamma önskade fler apelsinbitar. 

• Mayjel
    Nandez skrev 2024-12-27 23:26:35 följande:

Tittade på en film

Nåt bra? 

Kollade också på film. Den tatuerade änkan (1998). Trevlig liten pärla som Svtplay sparat på sin hemsida. Det är jag tacksam för.
  • Mayjel

Ännu en burk med gubbröra. Nyhetens behag. Sen lite varm choklad med grädde och en skvätt cointreau. Apelsinsmak är gott ihop med choklad.

Nu ska jag gå in på Svtplay igen och titta på Potatishandlaren (1996). 

• Mayjel
    Nandez skrev 2024-12-28 23:17:02 följande:
    Såg Sagan om ringen, en favoritGlad
    Mastodonten av mastodontfilmer Glad
  • Mayjel

Vaknade, kanske lite för tidigt. Får se om hjärtat tillåter mig att somna om. 

Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????