Lektråd- Vad gjorde Du ????
Och ja, Lidl har mycket gott i fråga om sötsaker. Deras färska macarons är ju oslagbara. Precis lika goda som macarons på Hemköp eller caféer, fast mycket billigare då.
Träffade mamma, kom tillbaka, matade gullekatten på min gård, diskade, slog på en tvätt, tog vitaminerna. Nu blir det chilla soffa för resten av kvällen.
Satte ihop en julkalender till mamma och fyllde denna med praliner som jag köpte förut. 24 olika.
Sov.
Gosade med katten🐈
Tvättade, skrev inköpslistor för dagen, gjorde vitlöksdipp och en fräsch äpple- rödvinssallad, diskade, torkade och ställde in köksgeråd.
Ligger bekvämt i soffan just nu och dricker en kopp ljummen tomtemjölk och några rutor Ritter choklad med julkryddning. Lite bränsle för eftermiddagen.
Fördelen med att vakna tidigt är att man får en del gjort. Nackdelen är att man drömmer inte lika härligt vid nattsömn som under mornar och tidig eftermiddag.
klappade den här lilla vännen
Inte så mycket. Vaknade, gick upp och ångade några vita undertröjor. Ömtåliga plagg som bara tvättas i 20 grader kan behöva lite uppfräschning efteråt med en behändig liten steamer. Då dör alla basseluskerna ändå.
Ligger här i soffan just nu med en stor julkopp full av varm choklad från Valrhona. Deras kakao är simply the best Med två stycken Anthon Berg-kakor bredvid, mandelmassa, blåbär och vodka. Lidl har extrapris på dessa kakor nu i veckan så man får passa på.
Handlade de första och tyngsta julvarorna. Känns skönt att ha fått det gjort.
Bockade av fler punkter på mina inköpslistor inför julen. Längtar lite till januari just nu. Då blir det mer chill och mindre krav. Iallafall fram till Valentin.
Skalade brysselkål till morgondagens middag och filéade apelsinklyftor. Blev lite Malta-rispudding över sen igår och mamma önskade fler apelsinbitar.
Tittade på en film
Ännu en burk med gubbröra. Nyhetens behag. Sen lite varm choklad med grädde och en skvätt cointreau. Apelsinsmak är gott ihop med choklad.
Nu ska jag gå in på Svtplay igen och titta på Potatishandlaren (1996).
Vaknade, kanske lite för tidigt. Får se om hjärtat tillåter mig att somna om.