Lektråd- Vad gjorde Du ????
Väntade på bussen. Är på bussen nu.
Väntade på bussen. Är på bussen nu.
Stökade lite i köket. Pressade grapefrukter, diskade, drack kaffe vilket jag egentligen inte borde göra.
Förberedde en fin bas till glass som jag ska göra snart. Hemgjord glass är den överlägset godaste.
Kokade rabarberkräm
Satt med missetissen på min gård som vanligt.
Handlade rispudding och bär åt mamma, fikade med min gårdskatt, tvättade, hängde upp kläder, diskade, torkade, ställde in saker, bäddade, tvättade hallgolv, gjorde rent badrumsgolv och tog en låååång kall dusch. Helt slut.
Värmen gör en inte direkt piggare heller.
Gick första långpromenaden för veckan. Blir ännu en imorgon.
Startpunkten från Linnéplatsen till botaniska och en bit upp mot skogen där det finns en karpdamm och ett fint litet vattenfall.
Sedan tillbaka ner och promenad genom Slottsskogen till Järntorget och därifrån upp till Chapmans torg i Majorna. Tur att man har en väninna som är i god form och älskar långpromenader och utflykter.
Använde min nya klädångare på en nyinköpt lång sommarklänning. Funkar bra mycket bättre och smidigare med en ångare än ett besvärligt strykjärn.
Vaktade syskonbarn och köpte smultronplantor till mamsingen. Sitter på gården nu och chillar med min kattkompis. Så fin så.
Satt på marken utanför min entré då det regnade och blixtrade.
Hon kom inte till mig idag, missen min. Det är ok, hon blir rädd och stressad av höga ljud och muller, liksom jag själv. Imorgon.
Promenerade med väninnan med våra paraplyn uppfällda.
Imorgon blir det vandring på landet för oss två igen och då hoppas vi på bättre väder.