Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Lektråd- Vad gjorde Du ????

Åt en sen middag

• Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-16 08:37:50 följande:
    Yay!

Inte gjort så mycket ännu. Vaknade, spelade lite Pokémon. 

Ska göra jordgubb och vitvinskompott snart. Och lite mer gubbröra. Så himla gott med gubbröra på smörgåsen!
    Glad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-22 19:58:08 följande:

Sköljde ner dagens vitaminer med ett glas uppvärmt citronvatten, några mediumkokta ägg med salt på och lite smält kokosolja. 

Nu ska jag snart laga en matpaj med whiskyädel igen plus koka en sats med äppel och kanelkompott till veckans gröt. Pajen blir godare imorgon då smakerna fått sätta sig lite. 

Innedag igen. Nånting måste man göra för att känna sig lite nyttig. 

Du är en riktig god smakareGlad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-22 21:07:59 följande:
    Ja, ibland! God kväll på dog också Solig
    Det gör du rätt iGlad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-24 21:23:39 följande:

Duschade och hängde upp mitt nya fina duschdraperi i tjock kvalitetsplast.

Öppnade min nya stora frysbag som jag beställde online på Cervera i samma veva. Man får ju passa på när julrealisation dröjer sig kvar till januari ut numera. 

Ska pussla lite nu. Hittade ett fint 1000-bitarspussel på en leksaksaffär häromdan. Med Disneymotiv på Aladdins palats. Lite barnsligt kanske men samtidigt rikt på olika färger och nyanser och det gillar jag. Blir lite mer av en utmaning då med själva pusslandet.

Det är kul med pusselGlad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-24 21:56:58 följande:
    Eller hur! Så roligt att pussla samtidigt som ens laptop eller TV visar nåt trevligt program som man kan lyssna på i bakgrunden.

När detta pussel är färdigt så sväljer jag min stolthet och köper ett nytt på samma leksaksaffär, denna gång med motiv på Askungens fina balslott Solig  Även om det nu är lite barnsligt. 
    Ett tag sen jag pusslade men tycker att det är kul och avkopplandet. Det är ju också hälsosamt på flera sättGlad

Tycker inte alls att det är barnsliga motivGlad

Det är otroligt avkopplande, ibland så har jag lyssnat på en ljudbok samtidigt
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-24 22:19:23 följande:
    Ljudbok var också ett bra förslag Glad Ja, att pussla känns nyttigt för ögonen på nåt sätt. Som att man tränar lite på sitt färgseende och att urskilja detaljer. 
    Det också bra kognitivt,  bra för problemlösning m.m.Glad

Nu blev jag sugen att pusslaSkrattande
Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????