Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Lektråd- Vad gjorde Du ????

Drickschoklad som jag tänkte ta med mig ut imorgon i termos. 

Roligt att mixa sin egen choklad och smaksätta. Jag började med att purea pekannötter tillsammans med mjölk. Sen sila detta och blanda i Valrhonas fina kakaopulver som jag köpte häromdan, samt rörsocker och lite butterscotchsyrup för att tillsätta sötma. 

Blev en härligt nötig smak som nog blir ännu godare när man värmt upp den imorgon, för att dricka under en trevlig höstpromenad. 

• Mayjel
    Nandez skrev 2024-10-24 22:21:15 följande:
    Mums, det låter gottGlad
    Ja, det var riktigt gott faktiskt. Prova du med vetja! Passar väldigt bra i kaffe också, med nötsmak.

Köpte mina egna pekannötter på Lidl förövrigt. De har relativt hyggliga priser på hela sitt nötsortiment Glad
  • Mayjel

Träffade mamma, matade mina kattkompisar, tränade, duschade, ångade kläder.

Skönt att nu få lägga sig ner i trofaste soffan. Mjukt o gott sällskap för kvällen.

• Mayjel
    Nandez skrev 2024-10-29 21:56:26 följande:
    Full fartGlad
    Ja, och som om inte detta räckte så gick brandlarmet inatt. Nån i grannskapet som slarvat med köksfläkten tydligen. Svårt att somna sen efter allt oljud. 

Idag fick mitt hjärta en till ångestknuff av energidryck och pumpalatte intagna direkt efter varann, i sällskap av modern och hundratals gäster på Espresso House och ett i övrigt ganska stökigt torg. Har alla barn och ungdomar fortfarande novemberlov tro?

Usch, jobbig dag. Fick ta lugnande när jag kom tillbaka då hjärtat ännu tickar, krampar, kryper och värmer kännbart mycket. Man blir nästan lite rädd.
  • Mayjel
    Nandez skrev 2024-10-30 21:48:27 följande:
    Hoppas att du mår bättre efter dettaGlad
    Tackar som frågar.

Jag har hållit ett lågt tempo idag. Blev lugn efter två halvor Oxa igårkväll och idag har jag inte rört en fena. Bara vilat hela dagen, tagit vitaminerna och gjort lite varm choklad och smörgåsar. Ingen motion och definitivt inget energigivande i dryckesväg. Jag måste sluta med denna ovana. Koffein är inte för alla. 

Allt väl med dig också? 
  • Mayjel

Sov, sen vaknade jag plötsligt. Får väl lägga mig vid 6-tiden igen och gå upp som vanligt vid 13.30. Sticka ner till torget och möta upp modern. Bara tänker lite högt här.

• Mayjel

Gjort massor idag. Lagat matpaj, matat katt, tvättat, torkat, steamat mina kläder, tvättat golv, kört städprogram på datorn, ansat kroppen, fötterna, naglarna, sopsorterat, rengjort mitt vatten i vattenmaskin, skrivit listor inför morgondagens inköp på torget. 

Tänkte att en ensam dag i lägenheten måste nyttjas till något produktivt. Annars har man bara suttit i sin egen lättja och rullat tummar. Då hade allt känts så meningslöst. 

• Mayjel
    Nandez skrev 2024-11-20 21:40:28 följande:
    Oj, full fart hos digGlad Bra jobbatGlad
    Tack! Fast idag har jag inte gjort nånting, mer än att möta upp mamma på torget och lämna lite frukt till henne. Vissa dagar får man ett ryck och vill göra allt möjligt på en och samma gång, andra vill man bara chilla, likt en missekatt på ett värmeelement. 

Imorgon eftermiddag ska jag promenera till Liseberg och köpa lite julfika på marknaden där. Kylan gör mig inget. Nu får man äntligen användning för alla tjocka vintertröjor och den glansiga täckjackan som köptes redan i somras. Man får se till fördelarna, då ter sig livet mycket ljusare. 

Läste du nåt intressant? En spännande höstdeckare kanske?
Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????