Inlägg från: Anonym (Anonymt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonymt)

Lektråd- Vad gjorde Du ????

Blond tjej skrev 2024-06-06 19:46:14 följande:

Kände några sparkar inne i magen 

Grattis Solig Det är en speciell känsla det där som drygt hälften av befolkningen får möjlighet att uppleva under sin livstid {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (Anonymt)

Min egen rabarberkompott. Ganska enkelt att göra i kastrull faktiskt. Tänkte ta med till morsan imorgon och äta till smultronglassen som vi köpte från Triumf häromdagen. Blir nog gott ihop. 

I bakgrunden hade jag på en engelskdubbad filmversion av barndomsfavoriten Pippi när hon är på rymmen med Tommy och Annika.

Ganska skum att lyssna på och helt klart undermålig i jämförelse med originalet. Amerikanska barnskådisar har dålig inlevelse i sina repliker, jämfört med svenska dito. Åtminstone i den här filmen. 

• Anonym (Anonymt)

Gick på torget med en kompis och såg en kuf nere på markplan.

• Anonym (Anonymt)

Tog en glass med mamma och promenerade lite i Slottsskogen. Lite trevlig avslutning på sommarens allra sista dag för i år. 

• Anonym (Anonymt)

Chillade på en gårdsbänk i sällskap av min fina grannkatt med lite kattgott som jag tagit med till henne. Man får passa på att njuta om kvällen när svalkan kommit och det blivit behagligt att vara utomhus igen. 

Dessförinnan var jag hos syrran med familj och bjöd på lite människofika i form av hemgjord smultron och vaniljglass. Trevligt i stort men hett som i Hin Håles rike. 

Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????