• vit pion

Äntligen min tur, efter flera upprepade missfall!!

Jag känner mig så glad idag. Jag var på NUPP-test och min bebis levde... Jag trodde knappt inte det var sant, att det kunde fungera på mig. Jag började stortjuta under undersökningen. JAG SKA HA BARN!! Äntligen ska jag försöka glädja mig av denna graviditet.

Jag har drabbats av 3 st MA sedan sommaren-07. Det har varit såå kämpigt. Att gå igenom dessa missfall och skrapningar, gång efter gång. Och tiden däremellan med sorg, besvikelse och oro, när kommer mensen?, när är det ny ägglossning, NU ska vi ha sex, vare sig man vill eller ej.

Denna sista graviditet var varit så orolig. Varenda timme(känns det som iallafall) har jag varit fokuserad, totalfixerad och superorolig/ledsen.

Jag vill bara inge lite hopp till alla er andra som kämpar. Det är så jobbigt men har man något annat val, när man har en sådan stark längtan efter en liten bebbe. Kämpa på!!

• Svar på tråden Äntligen min tur, efter flera upprepade missfall!!
  • Annaloo

STORT GRATTIS!!! Vet precis hur du känner det, min prins är tredje gången gillt 

♥ Världens sötaste Kasper föddes 080718 ♥
  • Nettan1982

Vad glad jag blir för din skull! Det är verkligen en speciell känsla att en barn vill stanna hos en...

• SisselaM

Stort varmt grattis! Tack för att du förmedlar hopp!

• Villekulla1

Stort grattis! Jag är i ungefär samma sits som dig med 2 MA och skrapningar tidigare i år och i veckan var jag på ett NUPP och, peppar peppar, allt såg bra ut. En otroligt skön känsla men samtidigt går jag precis som du och oroar mig och "känner efter" hela tiden nu..."är magen inte lite plattare? brösten lite mindre spända, varför mår jag inte mer illa?"..Nu borde man ju egentligen börja berätta för vänner, jobb etc men det känns som om jag vill skjuta på det till v.39 för annars känns det som om jag drar på mig en förbannelse... Inte lätt att vara rationell...Fast barnmorskan sa att mina odds var lika goda som någon annans nu i denna graviditet är det svårt att ta in...

I min första graviditet med min dotter var jag så olyckligt ovetande om alla problem som kunde inträffa att jag knappt oroade mig alls... nu är allt upp och ner..

Annaloo, när började du kunna slappna av under din tredje graviditet?

• vit pion

Hej igen, nu går jag in i v 16 idag. Jag har fått en tid i slutet på veckan hos BM. Jag ska få lyssna på hjärtljuden. Om...de fortfarande finns, alltså. Jag vågar inte ta ut något i förskott.
    Jag har nyss fått reda på att en vän till en vän, här i närheten förlorade sitt barn nu i v 19. Man blir så ledsen. Vem vet..kanske jag är i samma sits igen efter BMbesöket.
    Den här oron äter upp mig!!

• emma777

Hej!
    Grattis!!! och tack för inspiration och tröst!! Har precis insett att jag är gravid för fjärde gången, efter tre missfall (och inga barn sen tidigare) och sitter här och söker tröst och stöd att orka hoppas. Tack för att du delat med dig av din historia, som absolut gav mig lite hopp .
    Stor kram Emma

• j och c

jag blev oxå glad av o läsa detta, jag har precis plussat idag, detta blir min tredje gravidetet sen våren 2008....hoppas att jag också får se ett bankade hjärta denna gången...man får ta en dag i taget...

Svar på tråden Äntligen min tur, efter flera upprepade missfall!!