• theres90

kräks av EDA?

Hej är de någon som har kräkts eller känner någon som kräkts av att få eda? under förlossningen?

vore verkligen tacksam för svar håller på att dundera ut va ja vill ha för smärtlindring

/theres

• Svar på tråden kräks av EDA?
  • Nyfiken gul

så vitt jag vet kräks man inte av EDA.

Man KAN kräkas av för mycket lustgas däremot och när barnet tränger ner ut genom bäckenet kan man också kräkas av det.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • TheFamily

Jobbar som uska på förlossningen i Malmö (gjort i 5 år) Kan garantera dig att du inte spyr av en EDA. De vanligaste orsakerna till att spy är:

1: Bebisen trycker på nerver i bäckenet som gör att du mår illa och kräks.
    2: Petidinspruta (morfin) kan göra en illamående.
    3: Man hyperventilerar i lustgasmasken (man spyr inte av själva gasen i sig, dock kan man bli väldigt yr som gör att man mår illa)

Lycka till! Kram

• sandra  1986

jag kräktes när jag tog min EDA men jag tror för att det var för att jag var så nervös, jag ville egentligen inte ha det! sen tror jag att bebisen trängde ner i bäcknet precis! lycka till :)

• TheFamily
    sandra 1986 skrev 2008-11-25 16:44:24 följande:
    jag kräktes när jag tog min EDA men jag tror för att det var för att jag var så nervös, jag ville egentligen inte ha det! sen tror jag att bebisen trängde ner i bäcknet precis! lycka till :)
    Ofta handlar kräkandet om smärta och att man spänner sig för mycket och andas annorlunda....
  • 040609

Jag kräktes inte av EDa. Mådde bara toppen efter att ha fått den!!! Var lite låg innan, långdraget och halvdana värkar, men sen blev dte drag och det slapp jag känna.

Svar på tråden kräks av EDA?