• lilja26

omvårdnads journal från NEO????

Bråkat nu med ett att få ut omvårdnads journalen i 5 månader, äntligen fått den i dag... Men det är ju endast en inskrivnings teckning och utskrivnings anteckning.. Detta kan ju inte vara allt????? Är det allt som är antecknat från sjuksköterskorna på 9 veckor?? Nån som har fått ut denna journal och hur många sidor har ni fått???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 15:22
    ok. har fått bekräftat via avdelningen att detta inte är omvårdnads journalen... Jag blir snart tokigt. Ska det vara så svårt att få ut denna journal..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 16:51
    ber om uräkt för alla stavfel. Ska nog inte skriva när man är upprörd. Hoppas alla förstår vad jag menar ändå.

• Svar på tråden omvårdnads journal från NEO????
  • lilja26

Men varför ska detta vara så svårt att ge ut den till föräldrarna. jag hoppas att våran läkare på vårat hemsjukhus kan hjälpa mig att få ut journalen från min sons första tid. Tycker att det ska vara en självklarhet att få omvårdnads journalen.

Det jag känner att jag blir förbannad över, är att människan i fråga sa att att det var just omvårdnads journalen som denna människa skulle skicka. Och så får man detta, känns som ett enda stort skämt....

• lilja26

Jo, det kostar. 10 första sidorna gratis, den 11 sidan 50 kr och sen alla sidor utöver det 2 kr st. Jag hade velat ha ut omvårdnads journalen för min bearbetning.

Det är vissa händelser som har hänt som inte står nämnda i vanliga journalen. Och det är just dom händelsena som jag går och funderar på. Så det är inte för avförings listan eller mat listan jag vill ha den.

• lilja26
    MiaP skrev 2008-11-25 18:16:33 följande:
    Hur mycket det kostar beror vilket sjukhus/vårdcentral du beställer ifrån. Alla händelser står i samma journal om de tillhör samma enhet. Ibland skickas kopior till andra avdelningar om det behövs för omvårdnad. Vad menar du med "vanliga journalen"? Man lägger inga anteckningar åt sidan i en speciell journal om någon har sagt det till dig. Att ska behöva ta så lång tid att få kopior låter helt orimligt! Förmodligen har de mycket att göra och prioriterar inte just dig. Be att få komma till avdelningen istället och läs journalen där.Lycka till!
    Sjukhuset är 30 mil från oss och ett helt annat lansting, så det är inte så lätt. Om vårdnads journalen på detta sjukhus skrev inte på datorn utan på vanligt papper i en pärm som alltid var på salen där våran son låg. Vet inte om dom scannar in detta sen på datorn, ingen aning.

Har pratat med avdelningen och sagt att denna människa forfarande inte har skickat. Vet dock att jag inte är den enda som har detta problem från samma ställe. Har nämligen begärt hela journalen. Människan i fråga sa att det inte var nå problem, men när jag även sa att jag ville ha omvårdnads journalen blev det inte samma svar. Hon sa att det var inte lika lätt att få ut dessa. Känns som det har varit tusen och en osaker som har lett att jag inte har fått dom från denna människas sida. Och sen dess har jag försökt få ut dom.

suck, känner bara att man börjar bli less på att diskutera med denna människa. Men som sagt vet att jag ej är själv...tyvärr
Svar på tråden omvårdnads journal från NEO????