• sirre

30+ med första barnet 1-3 år

Gbg; Klart hon bara är 9 månader, Olle blir ju det i slutet av denna månaden! Vad duktig hon är men klart det blir lite oförsiktigt när man är så liten.

hOPE; Sötis han är!!

Själv sitter jag med båda i fAmnen just nu efter en fin julfest i kyrkan men blir inte mycket läst el ss´krivet nu.... Får nog lägga datorn igen

• sirre

Vilken söt pepparkaksgubbe!!

Vi hade en pepparkaksgumma här hemma men idag totalvägrar hon ta på sig den... annars hade jag tänkt vi skulle lussa för lite släkt men, men.

Mini; Kan tänka mig samma situation här faktiskt... att Alma vägrar gå med tåget. Vi ska iofs lämna en kvart tidigare på dagis o sen va ute men hon är inne i en VÅGA VÄGRA PERIOD IGEN Hon vill ingenting och nu när vi lussade i kyrkan ville jag ta lite kort men nähe det blev bara Olle på korten. Vi får väl se på måndag hur det blir...

• sirre

Aggis; Rätt... Njuuuut av bebisen *vill att Olle alltid ska va bebis*. Det blir enklare men ändå annat nu när han är överallt o börjar försöka resa sig och sen kommer storasyster o håller efter honom... hör mig själv i henne dagligen, tyvärr

Pyttis; Usch ja, de här dusterna man har är jobbiga. Jag känner igen mig helt i dina konflikter och även ni andras!

• sirre

oyra; Så funderade vi oxå men även om Olle oxå varit ganska tidig med vissa saker så har vi kännt att han GÄRNA får vara bebis lite längre Pratet har han dock då han sagt mamma så fort jag visar mig i några veckor nu  Att Alma har pratat bra är ju en fördel för barnet då man förstår dom lättare men man tar dom även för äldre och att de ska begripa mer så inte alltid fördel för dom...

• sirre

Olle är nu inne på dag 4 med feber... och idag har även Alma feber och efter att hon tagit febern på nallen så har hon förmodligen spolat ner den i toaletten, hon vill väl inte ta febern mer heller

Emellanåt är de i alla fall ganska pigga och Olle har börjat resa sig upp på allt nu så han är lite farlig... jag o Alma har städat en del både igår o idag. Får väl se om hon kan gå på julfest på dagis imorgon.

Mandra; Vi har haft en liknande situation när vi va på Lalandia och man hann bli lite rädd oxå så därför blev vi väldigt bestämda helt plötsligt. Sen protesterar hon på allt men är jag bestämd o tar konflikten så ger hon sig ganska fort har jag märkt nu. Som när hon inte ville ha badringarna på armarna, som hon även inte ville i somras, men efter första dagen på Lalandia så bestämde vi oss för att hon SKA ha dom då hon har en förmåga att ge sig iväg trots man tycker man har ögonen på henne konstant. I alla fall så sa vi att hon får inte bada om hon inte har dom och efter 2 utbrott så tog hon snällt på sig dom och dag 3 blev det ingen konflikt alls

Hej, hej Knase

Björnes; Känns som vi oxå har haft konflikter väldigt länge här.

• sirre

Gbg; Va det din syster eller din svägerska som fick dåliga resultat på ett NUPP eller hur va det?? Har hon fått några mer svar? Tänkte på det nu när min svägerska gjorde sitt.

• sirre

kaz; Ge er inte med nappen, om ni vill att hon ska ta den. Olle va nästan 5,5 månad då han började med napp & nappflaska! Det är faktiskt ganska skönt att han tar den om nätterna nu men vill fortfarande inte ha den om han är uppe då spottar han ut den direkt

• sirre

Jag vill oxå ställa mig till de sentimentala och krama er alla för att ni finns

Vi är oxå förkylda o hostiga men febern släppte på Olle efter nästan en vecka... fast oj vad gnällig o mammig han blivit och jag som har tusen saker jag *måste* hinna så slutar oftast med att jag har tårar i ögonen och dåligt samvete. Nu slutar maken snart för helgen och ska vara hemma lite, tycker jag har tagit mycket den sista tiden och har ofta två barn och massa väskor o asar på in o ut

Vill passa på att önska er alla en GOD JUL. Njut av att vara tillsammans med er familj!!! Det ska vi göra!!!!!!!

• sirre

Sara: Lagt den nya tråden nu

Mandra; Även här va det massor med klappar och vi hade nog dubbelt med oss hem men vi är jättenöjda med både leksaker och kläder. Alma fick en jättefin dockvagn som hon går mycket med, inte alltid dockan får åka men nallen får alltid och gärna lite andra saker oxå

LLina; Det där lät inte kul. Vet ju Alma oxå sov oroligt o drömde ett tag men hon va mest ledsen och frågade efter mammmmma. Hade nog ringt bvc där.

Även Olle har börjat få ändrade sovrutiner nu, han blir oxå jätteledsen när vi lämnar rummet så man får sitta hos honom tills han somnar... vi som va så glada att sövandet gick bra på barnen nu Dessutom är han supermammig nu, så fort han ser mig så gnälls det... men sen när jag tar upp han så kramar han mig jättemycket o pussar mig så visst är det härligt

Alma har som vanligt mycket för sig... håller reda på lillebror och kan allt själv och vägrar. Igår sa hon nej mamma Olle är i granen så jag sprang in där o då fick han precis ner en kula som sa kras... Sen är hon super rolig och massor med kommentarer som jag ångrar jag inte skriver ner för jag glömmer ju allt... usch ja, vad glömsk jag har blivit..

• sirre

Kikar inom för att önska alla ett GOTT NYTT ÅR 2009. Hoppas att det kommer bli ett fint år för oss alla

Vi firade nyår med våra bästa kompisar, deras dotter är 13 dagar äldre än Alma, så det va både mysigt o trevligt. Vi åååååt o åååååt och när barnen somnat vid 21.30 så blev det lite kortspel o vin till kl 2 Längesen jag va uppe så länge känns det som men tycker Olle har ok nätter nu så känner mig lite piggare.

Vi är oxå fortfarande förkylda och hostiga men börjar kännas vana vid det...

Lia; Duktig hon är som släpper nappen redan!! Alma hade nog totalvägrat där just nu... vi har fullt sjå att få henne till att bara ha den när hon ska vila nu.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år