Inlägg från: Längtande Lina |Visa alla inlägg
  • Längtande Lina

30+ med första barnet 1-3 år

Mirmis, ja det känns ju bättre så som du skriver. Att dem alltid hinner vara med på den pedagogiska biten...Men det känns ju inte så när dem jämt går ut kl 9.00 när vi kommer... Sen brukar dem gå in mellan 10.30 - 11.00 och ha en snabb samling innan lunchen (men det är ju ytterst lite pedagogisk verksamhet), sen lunch och sen sova... Så det hinns inte med så mycket...vet att han får gå in lite tidigare ibland för att göra tex en ljusstake nu till jul, så det känns ju kul! Sen om det är ohyggligt väder ute så stannar dem inne (eller går ut max 30 min) då hinner han ju hålla på med trolldeg eller måla lite...Men tycker det känns lite för sällan...
    Mamma till Milton (061203) och Malva (080816)
  • Längtande Lina

Åh vad glad och sentimental man blir när man kikar in här då
    Vill ju självklart även jag passa på att sprida julkyssar och nyårkramar till er alla!!! Ni är underbara....

• Längtande Lina
  • Längtande Lina

God fortsättning

Måste få lite tips och ideer....I torsdagsnatt var Milton orolig och smågrät lite redan vid 24.00, sen var Fredrik in några gånger och kramade om honom... Men vid 01.30 började Milton tvärskrika...riktigt hysteriskt! När jag gick in så skrek han om spindlar och skakade nästan... jag tog upp honom och satte mig med honom i vår säng...han lugnade ner sig lite, sen lade jag honom i vår säng, men han började panikskrika om spindlar igen, han såg spindlar på sina egna händer, han vägrade ta napparna för han såg spindlar, när han låg på min mage så såg han spindlar på mig!!!! Det var så otäkt!!!!
    Vi höll nog på i 1½ timme, han lugnade sig lite men när vi lade honom så började han se spindlar igen... Så vid 03.15 så tog jag med extrasängen (som vi hade framme sen nattgästerna över jul) och ställde bredvid hans spjälsäng, sen lade jag mig där och låtsades sova. Då var han så pigg så han satt och "lekte" i sin säng fram till kl 04.00, men jag låg och blundade hela tiden och sa inget, så till slut kom han till ro och somnade....men det var väldigt läskigt!!!

Sen dess så vägrar vår son somna själv på både dagtid och kvällstid. Vi har ju alltid bara lagt honom i hans säng, sagt godnatt och stängt dörren och gått...Nu skriker han hysteriskt....och det kan ta 30 - 60min innan han somnar!!! Så fort vi lämnar rummet gallskriker han,  men även om jag är kvar i rummet kan han skrika!!! Även fast vi är i rummet så vägrar han lägga sig ner Vi lägger han ner och han ställer sig skrikande upp

Tippar på att han är rädd för att drömma igen eller??? Kommer dem ihåg att dem har drömt mardröm? Vad kan jag göra för att få tillbaka min lättsövda son????

• Längtande Lina
    Milla C skrev 2008-12-28 08:45:21 följande:
    Lina: Jösses ! Det där lät inget roligt . Jovisst kan de komma ihåg vad de drömt, lika väl som de kan komma ihåg vad de lärt sig och vilka de träffat.Har tyvärr inget tips om vad man kan göra, mer än att försäkra honom gång på gång att det inte finns några spindlar där.
    Nej, det är allt annat än roligt
  • Längtande Lina

Nej, ingen hostmedicin!!! Nu står han och gallskriker i sängen Har läst 2 sagor och då var han lugn, men så fort jag reste mig för att gå därifrån så började han gallskrika....FÅr gå in och sätta mig igen så får vi se hur det går!!!

• Längtande Lina

Hoppar bara in en snabbis för att skriva lite om Milton....Han har inte drömt något mer, men han är livrädd att somna istället Vi har ju som sagt alltid lagt honom och sen gått ut ur rummet....men det går inte, han blir hysterisk nu! Så nu har vi bytt säng, han sover nu i sin stora (120cm) och vi lägger oss och läser saga tillsammans, sen får man ligga typ 20-30 min till med honom till han sover...Men sen vaknar han ofta till efter nån timme och skriker/gråter och då får man gå in och lägga sig hos honom igen typ 30 min....Men om han vaknar på natten (när vi lagt oss) så går en av oss in och lägger sig bredvid honom resten av natten...

Är lite drygt just nu när alla smäller smällare (fast det inte är nyår än) för då vaknar han ännu lättare

• Längtande Lina
    labilina, Heeeeej...det var länge sedan!!! kul att se dig.... Ja, usch för oroligheterna, bor ni så att ni märker av det väldigt mycket eller?

Mandra, ja hur gick det till???? 1 år?!?!?!? Helt otroligt vad fort tiden går...

MHE, usch vilken tråkig nyårsafton *kramar om*
  • Längtande Lina
    Vi 4, vi vill inte ha dig någon annanstans än här!!!!!  Du ska absolut stanna här hos oss
  • Längtande Lina
    Mandra, åh vad skönt det måste kännas att allt låter så positivt nu!!!

Ego: Vi har haft dop i helgen. Det gick hur bra som helst. Malva var snäll som en liten ängel hela dagen och även Milton var jätteduktig, lite busig som vanligt men absolut inget trotsig och inga utbrott! Här kommer några få bilder:

CoolingenKlickbar bild
    Min lilla cooling på dopet

SötisKlickbar bild
    Min lilla sötnos på dopet

Malva och Cicci Klickbar bild
    Malva med gudmor

Busungen... Klickbar bild
    Busungen Vilken annan präst, en våran underbara Karin, skulle acceptera att Milton slickade och drack ur dopfunten??? *asg*
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år