Inlägg från: Helenas |Visa alla inlägg
  • Helenas

30+ med första barnet 1-3 år

Har lagt in detta inlägg på 'väntar andra barnet-tråden' men skriver här också. Ursäkta om ni tycker att jag tjatar.

Hej tjejer! Jag har inte varit aktiv på jättelänge men nu är jag så orolig och vet att jag kan lita på att ni delar med er av era erfarenheter. Jag är nu i vecka 15. Har använt mammabyxor i ca 3 veckor men nu har min mage krypt! Förvånad Tänkte att jag inbillade mig men i morse provade jag de vanliga byxorna som jag la undan för tre veckor sen och de gled på och kunde knäppas utan problem. Inte jättebekvämt att sitta dock. 

Vad har hänt? Har bebisen dött där inne och håller på att krympa? Funderade på att ringa sjukvårdsupplysningen men jag vad ska de säga? Ska självklart ringa MVC på måndag men tills dess, usch, jag kan inte tänka på något annat. Ledsen Var på KUB för 2,5 veckor sen och då såg allt bra ut. Vad tror ni?

Älskade Agnes, äntligen är du här.
  • Helenas

Tack gbg! Oron har lagt sig lite idag så jag väntar nog till imorgon och ringer mvc. Eller så ringer jag gynakuten och frågar, det är inte så långt dit faktiskt.

Knase: HA en underbar semester!!!

• Helenas

Pess tack! Jag har lugnat mig lite men jag ringde i alla fall till gynakuten.

Alla deras samtal hamnade hos vårdguiden och där tyckte hon inte att jag behövde åka in. Hon frågade när jag hade nästa mvc besök. När det inte var förrens i februari tyckte hon att jag skulle försöka få ett besök tidigare. Så, planen att ringa imorgon bitti kvarstår. Jag vill höra hjärtat! Skrikandes

• Helenas

Nu är det sändningar från hästtävlingarna i Globen på kanal 1!

• Helenas

Halloj girls! Goda nyheter! Fick komma till min mvc-M (vill inte skriva tant för även om hon är lite äldre är hon inte någon tant ) kl 11 idag. Hon tryckte in mig trots att hon hade telefontid men gav inga garantier på att  hitta hjärtljud. Men efter en evighet (max 30 sekunder ) så hittade hon hjärtljuden. Som ljuvaste musik!!!  Jag är såååååå lättad. Tjohooo!

LLina: Skönt att Milton är bättre idag.

Hej Nisselina. Få i trilskande barn penicillin måste vara en pärs. Man vet ju själv att det är äckligt.

• Helenas

tack girls!!! Kyss

• Helenas

God fortsättning! Vi skulle ha en lugn nyårsafton med sambons syster med familj. Dock stack deras 11 veckors valp iväg när den blev skrämd av grannens tidiga fyrverkerier och krånglade sig ur kopplet. Fruktansvärt. Vi var ute och letade fram till half fyra på morgonen, ringde polisen, pratade med alla grannar och alla vi såg. Sov ett par timmar och ut och letade igen och satte upp lappar på morgonen. Valpens husse hittade henne vid halv tio på förmiddagen till synes oskadd. Busade omkring med de andra hundarna, åt lite och somnade sen. Stackars lilla pyre. Inte riktigt den nyår vi planerat och hur 'skadad' hunden är får väl tiden utvisa. Men tack och lov att vi hittade henne!

• Helenas

Hästar som rymmer är väl inte heller så kul. De kan ju springa ännu längre bort men gömmer sig inte lika lätt.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa. Har ni läst Mari Jungstedts böcker? Kanonbra tycker jag, är inne på nr 4 nu.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år