Inlägg från: mandorle |Visa alla inlägg
  • mandorle

Hur känns det att vara död?

Det enda jag vet är att det finns mer..där har jag haft mer en tillräckligt med bevis för,själv upplevt,sett och hört,så alla andra får tro vad dom vill men för mig är det inte en tro utan en venskap,för jag har fått bevis och det är det enda som räknas.

• mandorle

Bra sagt!
    Det är tvärr att vissa människor är så inskränkta och dom tror att dom vet allt.

rasajj skrev 2008-11-25 13:23:23 följande:
    Varfor ar det markligt? Att jag har egna upplevda bevis for min tro, gor ju att jag har bevis. Avsaknaden av dessa bevis, skulle a andra sidan inte bevisa att Gud inte finns.Det finns inget som pekar pa att min tro ar mer fantasi an din, darfor ar det precis lika troligt att det ar du som star dar med lang nasa.. Du bedrar dig sjalv genom att stanga dorren till ens mojligheten att du har fel. Du pastar att din tro ar baserad pa brist av bevis fran motstandarna. Det tycker jag ar en vek grund att basunera ut sanning pa. Jag pastar att min tro ar baserad pa egna upplevelser. Dari ligger skillnaden. lycka till i ditt liv, och det fortsatta.
  • mandorle

Jag kommer aldrig att förstå hur någon kan säga att det inte är bevis när någon, ser,känner eller höra någonting väldigt tydligt och ofta ,det är ju omöjligt att då tro på vetenskapen som inte kan bevisa någonting,och jag vet man kan inte bevisa icke existens,men man kan faktist få bevis för någonting som existerar och det har jag fått tillräckligt med, men du kommer ju aldrig att tror på någonting annat en vetenskap även om du själv skulle få besök varje dag av ander...sandyrosa skrev 2008-11-25 14:19:03 följande:

mandorle skrev 2008-11-25 14:10:12 följande:
    Inskränkta? Privata fantasier och upplevelser är ingen evidens, varför ska man fästa tilltro till grundlösa påståenden?Nej, vi vet inte allt, varför det är så underbart med vetenskap!
  • mandorle

ok tack så mycket ,för egentligen säger du bara att jag är knäpp..för i mina ögon är någon som ser saker som inte finns knäpp..så enkelt är det.
    Men då är vi färdigt diskuterat.

sandyrosa skrev 2008-11-25 15:05:29 följande:
    mandorle skrev 2008-11-25 14:53:53 följande:
    Exakt vad jag försöker förmedla här! Vi kan bevisa sådant som existerar med vetenskaplig metoder, atomer, brödrostar, människor och elektricitet.
  • mandorle

Om du ser saker sååå tydligt som jag gör och resultatet det har orsakat (allts saker som hamnar upp och ner ) om det var en illusion då är man knäpp,punkt slut!
    Har jag annars städat upp allting en timme långt efteråt för att det inte var sant??
    det har hänt så mycket att om det inte var sant jag VERKLIGEN behöver psykiskt hjälp...fast jag vet att det inte var en illusion.-

sandyrosa skrev 2008-11-25 16:05:18 följande:
    mandorle skrev 2008-11-25 15:52:10 följande:
    Du har har fel. Man behöver INTE vara psykiskt sjuk för att misstolka verkligheten. Plugga lite psykologi vettja!
  • mandorle

Men om det är så varför kan andra som är där samtidigt då ser precis samma sak???
    Exakt detsamma...jag är alltid öppet för allt,om någon kan förklara mina uplevelser på ett vetenskaplig sätt kommer jag att tro dom,men ingen har ännu kommit med bra förklaringar eller bevis på motsatsen.

sandyrosa skrev 2008-11-25 15:02:47 följande:
    mandorle skrev 2008-11-25 14:53:53 följande:
    Bevis och bevis... Vanföreställning eller hallucination är vad vetenskapen kallar det för.
Svar på tråden Hur känns det att vara död?