Inlägg från: EnsamPappaEtuna |Visa alla inlägg
  • EnsamPappaEtuna

Hur känns det att vara död?

Min egen filosofi är:

"När du är död känner du dig likadan som du gjorde innan du blev till."

För om vi kan acceptera att vi inte existerade innan vi blev till, varför har vi så svårt att acceptera att det också finns en slutpunkt för vår existens?

• Svar på tråden Hur känns det att vara död?
  • EnsamPappaEtuna

Ibland önskar jag att var troende. Det känns som det skulle vara till en stor tröst inför slutet på den väg vi alla ska vandra.

Själv hoppas jag de hittar ett botemedel för döden innan min tid är slut. Jag har ju 50 år på mig om jag har tur, så helt omöjligt är det inte. Hemligheten sitter nog i telemorerna, den del av ens arvsmassa som blir kortare ju äldre man blir. Lyckas man hindra deras förkortning eller t.o.m. reversera den, och leverera det som en genterapi, har vi nog "ungdomens källa" inom räckhåll

• EnsamPappaEtuna

Quiet thoughts skrev 2008-11-23 23:03:50 följande:

Tja  du kan ju alltid frysa ned dig nu och tina upp dig om låt säga 100 år. Kanske de kommit på nåt då
    Javisst, men om jag lägger mig i frysen här hemma hur ska då elräkningen bli betald? =D
  • EnsamPappaEtuna

Sniglar och Krut skrev 2008-11-24 00:48:00 följande:

Du har också en teve hemma märker jag
    Ja, men vilka paralleller ser du mellan teve och min åsikt i den frågan? Likheten mellan att vara ofödd och död kom jag på själv (inte för jag tror jag är den förste som kom på det).
Svar på tråden Hur känns det att vara död?