• Sussannek

När okej med Popcorn?

Poppades poppcorn och Kasper 3 ville såklart smaka..
    Men osäker på när det är okej att börja låta dem äta popcorn?

Och ja jag vet att man inte ska intruducera godis mm till små barn men när de stora (12 och 14år) får äta lördagsgodis är det ibland svårt att se den lille med stora röd gråtna ögon "oxå jag mamma"

Så bara svar på frågan...när är det okej att de börjar äta popcorn?

• Svar på tråden När okej med Popcorn?
  • Trassellock

min son som blir två i feb 09 fick smaka popcorn på fredagsmyset på dagis första gången....det tyckte han var supergott!!=)
    verkar inte ha några problem med dom...men vi håller ju såklart koll så han inte får i halsen.

• Laddad

Vår 10-månaders har testat popcorn, men självklart enbart de som är riktigt poppade. Dock är det ingen vana att ge en 10-månaders sådant hemma hos oss, men det har hänt.

• Dixie

MIn 3-åring äter popcorn, det händer även att lillasyster 16 mån får smaka en eller två popcorn

• astalacasta

Vår 1 1/2-åring gillar popcorn.

• mama no1
    solfrost skrev 2008-11-23 19:45:52 följande:
    Det beror på om det är kastrull pop eller micro, kastrullpop är nyttigare Vår lille började smaka popcorn vid 1½
    Okej, ja vi kör alltid kastrullpop då det finns så mycket onyttiga fetter i micropop, sen är det kul att höra poppen och se när locket lyfter också
  • hammarby

Vi har en popcornmaskin (superkul grej för barnen att stå och titta på medans de poppas, popcornen alltså, inte barnen! )

Vår äldsta fick popcorn för första gången när han var i 1,5 årsåldern. Han älskar det!
    Vår nyblivna ett-åring har inte provat än.

EDDIE 060913 DANTE 071019
  • skrållan1978

min dotter är 2 år och började äta popcorn när hon va 1 år=)

• SandraMadelene

MIn son har ätit glass, godis, dricka, chips, popcorn.. Ja, han får smaka allt och har fått gjort det länge. Men han får ju inget eget på lördagar utan köper jag så får han smaka av mig. Det är bara att ge om du själv tycker det är Ok.. Kram

• lia79

min 3 åring äter popcorne han får det istället för godis han har aldrig ätit godis han vet inte ens vad det är

mamma till william och Jonathan
Svar på tråden När okej med Popcorn?