Skulle du kunna tänka dig att sätta dina barn i Waldorfskola?
(och han är inte konstnärlig för fem öre)
(och han är inte konstnärlig för fem öre)
men sen som det står på waldorf.se:
det är ju fånigt att börja i en drakflygarklubb om man egentligen vill ägna sig år kickboxing och tjatar om detta på varje möte. Om Du förstår jämförelsen. Det jag försöker säga är att det förstås inte är någon riktigt bra idé att sätta sina barn i en waldorfskola om man inte i huvudsak känner till och uppskattar grundtankarna i pedagogiken.
det är väl klart att föräldrar har ansvar i vanliga skolor också! t.ex jag som gillade dans, inte fan krävde min mamma att skolan skulle tillgodose detta, utan hon såg till att jag fick dansa utanför skolan. Samma sak med mitt konstintresse. Inte fasiken räckte den timme bild man hade i veckan! *s* Utan det blev mammas uppgift att stimulera.
Sen som sagt -- tycker man inte om waldorfpedagogiken så är det ju bara att låta bli att sätta sina barn där! Jag tycker inte om kommunala skolan och hoppas på att kunna undvika den.
som förälder kan man ta sitt ansvar och tillfredsställa de behov skolan inte gör oavsett om det handlar om matte, läsning, dans, konst osv.