Skulle du kunna tänka dig att sätta dina barn i Waldorfskola?
Oj, jag visste inte detta om Waldorf. Vad bra att jag fick veta detta. Har haft uppfattningen att waldorf var något bra, något jag skulle kunna tänka mig för mina barn. Men inte längre..
Oj, jag visste inte detta om Waldorf. Vad bra att jag fick veta detta. Har haft uppfattningen att waldorf var något bra, något jag skulle kunna tänka mig för mina barn. Men inte längre..
Lady Dahmer
Nu har jag precis fått lära mig om waldorf men jag undrar vad du tycker om den "tro" som ligger bakom waldorfskolan? Tron på det ockulta. Antroposofi.
"Antroposofin grundades i början av 1900-talet av österrikaren Rudolf Steiner, som motsatte sig den dåtida vetenskapens syn på kroppen som en enbart fysisk enhet. Steiner kallar själv sin lära för ockult. Antroposofin kom till genom Steiners brytning med teosofin (här menas den yngre teosofin som i sin tur kommer ur spiritismen) Antroposofin är grunden för Waldorfpedagogiken och biodynamiskt jordbruk. Antroposofisk medicin grundas även den på Steiners teorier men innehåller inslag från homeopatin."
Jag tycker det låter läskigt. Bara nyfiken vad du som gillar waldorf tycker. Inte menat som något påhopp.
Lady Dahmer skrev 2008-11-24 09:55:15 följande:
Lady Dahmer skrev 2008-11-24 10:03:02 följande:
Lady Dahmer skrev 2008-11-24 10:14:58 följande: