• Maria Seg

Utveckling?

Min dotter är född i v 35+4.  Hur utvecklas de då? Kommer hon le och fästa blicken senare då tex ?

• Svar på tråden Utveckling?
  • Full av förhoppning

alla barn utvecklas i olika takt och man kan inte jämföra. Min son log när han var en halv månad korrigerat och det verkar vara tidigt.... och han fäste blicken långt innan han skulle vara född.... jag kunde få ögonkontakt med honom när han var ca 33-34 veckor (han är född 29+5)

Elias är här
  • MME

Hej!
    Alla våra barn är födda tidigt, 35+4, 37+4 och 35+1 och jag tycker att första två månaderna så kan det skilja lite men det är de två som varit prematura som suttit och gått tidigare (10 mån samt 11,5 mån okorr) samt att hon som är född 35+4 pratat bäst tidigast så jag tror inte att det har så stor betydelse om de kommer ut i de veckorna...tror det skiljer mkt mer om de kommer några v tidigare.

Däremot har de som fötts prematurt haft ett större behov av närhet och att bli burna så sjal är mkt bra till dem!!

Lycka till!

• Maria Seg
    MME skrev 2008-11-22 14:49:17 följande:
    Hej!Alla våra barn är födda tidigt, 35+4, 37+4 och 35+1 och jag tycker att första två månaderna så kan det skilja lite men det är de två som varit prematura som suttit och gått tidigare (10 mån samt 11,5 mån okorr) samt att hon som är född 35+4 pratat bäst tidigast så jag tror inte att det har så stor betydelse om de kommer ut i de veckorna...tror det skiljer mkt mer om de kommer några v tidigare.Däremot har de som fötts prematurt haft ett större behov av närhet och att bli burna så sjal är mkt bra till dem!!Lycka till!
    OK intressant! Ja mina söner kom i v 37+6 och 37+5 och så tjejen i v 35+4 då. Ja hon har stort närhetsbehov men det är bara mysigt och en ergonomisk sele inhandlades redan innan hon var född och den är toppen!
  • zezziz

Maria Seg skrev 2008-11-22 17:01:32 följande:

OK intressant! Ja mina söner kom i v 37+6 och 37+5 och så tjejen i v 35+4 då. Ja hon har stort närhetsbehov men det är bara mysigt och en ergonomisk sele inhandlades redan innan hon var född och den är toppen!
    Lite OT men får man fråga vad det är för en ergonomisk sele?
  • Maria Seg
    zezziz skrev 2008-11-22 17:17:43 följande:
    Maria Seg skrev 2008-11-22 17:01:32 följande: Lite OT men får man fråga vad det är för en ergonomisk sele?
    Manduca ! 890 kr och kan användas från nyfödd till 20 kg =) Mycket prisad sele inne på sjalbarn och andra forum.
  • zezziz

Maria Seg skrev 2008-11-22 17:38:38 följande:

Manduca ! 890 kr och kan användas från nyfödd till 20 kg =) Mycket prisad sele inne på sjalbarn och andra forum.
    Har hört mycket gott om den och funderar på att önska mig en i julklapp. Tack för att du svarade.
Svar på tråden Utveckling?