• Duntoffla

    Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

    Mitt livs lycka skrev 2008-12-01 10:23:12 följande:
    vad synd att minpluddevutt inte har ett erbjudande för både tjejer och killar...
    Ja, sånt är lite trist. Fnular på om Noel passar i klänning
  • Duntoffla
    Clapton skrev 2008-12-01 10:56:55 följande:
    Att tänka på när man talar om FRAKTFRITT"Har följt en diskussion på forumet Familjeliv där de är SÅ arga över att många webshopar tar ut fraktavgit. 39 kronor tycker de är svindyrt men även 29 och 19 verkar vara för mycket... Fraktfritt annars ingen idé verkar de tycka.Själv tycker jag det är så frustrerande! Vill väldigt gärna ha fraktfritt ofta, helst jämt. Men hur ha råd?! Förutom frakten i sig är det ju alla andra avgifter, kuvert, utskrifter mm. Och så avgifter för kortbetalning, hyra för webbshop, årsavgift till banken etc etc. Trist när kunder inte inser att det redan fån början är små marginaler och att fraktavgift är mer ett nödvändigt ont än ett sätt att "tjäna extra pengar"."jag såg att dom diskuterade det i kalendertråden.Jag tror inte dom fattar att det kostar att skicka. Visst är det roligare att handla till fraktfritt, men då hamnar ju den summan på produkterna istället.""Har också följt tråden och är så frustrerad!VARFÖR förstår inte folk att det kostar att driva butik ""Nä, det får inte kosta något att kunna sitta i pyjamasen o shoppa bekvämt... Är också lite frustrerad över att frakten inte får kosta något. Käbblar dom om frakt med H&M t.ex?? Vi står i valet o kvalet, fraktfritt men mindre rabatter (då blir det väl ett jämrans liv för det) eller fortsätta? Alternativt en mindre frakt på 19 kr (har 29 idag och det är faktiskt rimligt!) men något högre ord.pris?""Tja ett sätt är ju att bädda in frakten i priserna istället... Men det känns som att kunderna ser det på en gång. Om man börjar jämföra vad samma produkter kostar i andra shoppar. Svårt detta! Lite skönt att jag inte är ensam om dilemmat Är nästan sugen på att lägga ett inlägg i Familjeliv-tråden och förklara! Men risk att bli stämplad som gnällis eller som ett försök att göra smygreklam kanske...""Jävla gnällspikar är vad de är, och bortskämda som fasen! Det är ju inte bara frimärkena man betalar för liksom, det är packmaterial, tid och transport till Posten också!Säljer man dessutom bara en tröja med 30% rabatt, då går det typ plus minus noll om man hat tur!Jäklar vilken lust jag har att skriva ett surt inlägg! ""Det man inte heller tänker på är att det kostar att handla i en "riktig" butik.Tid, bensin, parkeringspengar och gråa hår (om barnen är med )Pengar jag själv gärna sparar. '(och mina hårstrån håller jag hårt i)"
    Är det ditt inlägg från någon annan tråd eller dina egna ord? Blir lite fundersam då det är många citattecken....
  • Duntoffla

    hur som helst... jag förstår att det kostar att skicka saker och att man då måste lägga på kostnaden någon annanstans. Men EN DEL shoppar har ju både dyrare frakt och ett högre pris på varorna (troligen för höga butikskostnader) jämfört med andra butiker som har fraktfritt (eller låg frakt) samt ett lägre pris på varorna. Då är det ju SJÄLVKLART för mig att handla där det är billigast. Går man på stan och köper en tröja så köper jag den SJÄLVKLART där den är billigast. Inget konstigt med det! 


  • Duntoffla
    Clapton skrev 2008-12-01 11:16:29 följande:
    Svar på #554jag tror att många utav barn webbshopparna drivs av folk med ett brinnande intresse och en passion för barnkläder (som vi kunder :) och att de inte har shopen som försörjning. De som är seriösa och försöker leva på shoppen är de med de korrekta priserna, dvs högre.Det är väl inte bara jag som observerat hur många webbutiker som kommit och gått under de senaste åren?Billigt = ingen lönsamhet = att shoppen försvinner inom kort
    Det har du helt rätt i. Det skulle vara kul att ha en egen webbutik men tyvärr inte särskilt lönsamt.
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2008-12-01 11:24:44 följande:
    Men allvarligt talat, vad är det för nötter som kallar sina kunder för bortskämda gnällspikar Jag skulle gärna vilja veta vart du läst det där.Vill vi inte handla för att det är frakt på grejjerna så gör vi inte det, det är ju upp till butiken hur de vill göra.Vi bedriver ingen välgörenhet när vi shoppar, är det dyrt på det ena stället handlar vi på ett annat.Thats it liksom.
    Säger detsamma. Jag FÖRSTÅR att en del måste täcka kostnader men jag som kund väljer ju vart jag vill handla. Det samma gäller ju om jag handlar i fysiska butiker.
    Kalla mig gnällspik då, jag shoppar inte för att vara schysst mot butikerna utan för att jag vill handla och gillar sakerna
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2008-12-01 11:50:01 följande:
    Och nu raderar de inlägg på löpamde band så man inte ser vad de snackat för skit om oss.Pinsamt. Hur kan man som företagare bita sig själv så i svansen, står man inte ens för det man skriver om sina kunder?
    Ja, man måste väl i alla fall stå för det man har sagt.
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!