Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008
just det -namn, datum och bf på besisarna....
vill ju att våra små skall stå i ts
just det -namn, datum och bf på besisarna....
vill ju att våra små skall stå i ts
Kul att det fylls på-Karolina A , Zoohaj och MsBeauty, vill gärna ha era barns datum-behöver ej namn räcker med initial eller bara bebis om ni inte vill lämna ut...
Tänkte skriva in senare...
Vi skall på fika´n men sent!
Har pratat med en på neo som tyckte det var bäst apropå smittorisk. Hon sa även att hon hoppas folk med storasyskon är hänsynsfulla nog att ej ta med dem om det finns smittorisk mm....
Är lite mör men mycket nöjd efter en hel dags fikande och pratande med andra mammor och bebisar-vi saknade dig Trotsa-next time...Krya på er!!!
Ser fram emot att träffa er andra på neo-fikan-och så hörs vi ju här, förstås!
Länge sen sist-men jag har inte varit inne här på ett tag-blev ganska mätt efter en del jobbiga saker...
Skönt att lillen fixade infektion så bra KarolinaA!
De är ju starkare än man kan tro våra små!!!
Pga sjukdom kommer ej heller vår familj till neo-fikan, men önskar alla en trevlig stund!!!
Vi ska ändå dit nästa vecka, så det känns inte så sorgligt att ej få träffa personalen, värre då med er mammor med små, som det hade varit härligt att träffa IRL!!!
Några av er träffar vi ju ändå regelbundet, men ni andra-vi får satsa på nästa år-eller dra ihop ngt eget till sommaren!
Kram kram!
Kan berätta att jordskalvet var en hemsk upplevelse1
Vi bor högst uppe i ett torn i ett gammalt stenhus i Lund, och vaknade 06.19 av att hela rummet och golvet skakade och rörde sig. Det kändes som om en jätte stod och skakade sängen åt sidorna! Lillen 11 månader sov i sin säng, och jag tänkte bara "Gode Gud låt oss hinna ut!"
Det var verkligen som jordens undergång-något jag ALDRIG mer vill uppleva!!!
Är fortfarande ganska medtagen-man vill liksom känna sig trygg i sitt hem och när den tryggheten rämnar, så har man inte mkt kvar!
Resten av dagen har varit lika jobbig...nästan!
Lillen fick sin 3e synagisspruta på neo och den GÖR ONT!
Han skrek i säkert en minut (kändes som 10!) och det kom massor av stora tårar!
Jobbigt att tänka att han skall få minst 4 till denna säsong och sen två år till!
Nu är vi hemma och han får mat och jag skall ta något mot min blixtrande huvudvärk!
Kraaaam M
Många som fått synagis härinne?
Skönt att det finns!
Fru Edberg: Alla vi småbarnsmammor kan vara lite zombie ibland-då räcker inte en ett jordskalv!
Huvudvärken gav med sig och förebådade som vanligt mens! Är SÅ nöjd med min menskopp! Låter äckligt men är nog det förnuftigaste jag investerat i på länge!
Annars inte mkt att berätta-lillen kräks lite mindre den här veckan än på länge- har fått tid till BUS för att byta knappen i januari...
Ingen syrgas dagtid (fortfarande!) helt underbart!!!
Mycket att pyssla med inför julen-vet nu att alla fyra barnen planerar vara här och att äldste killens tjej också kommer !!!Är väldigt glad över detta!
Lillens första jul-det känns nästan overkligt!
Hur hinner ni andra prematur-föräldrar med inför julen? Mår alla små bra?
Hej!
Här kommer några rader från en mamma med svår PMS och dåligt samvete för att jag först nu lagt in våra små underverks datum! Men nu är det fixat- ber verkligen om ursäkt om något är fel!
Har kontrollerat 2 ggr...
Lillen mår toppen, men kräver nu mer syrgas vid sömn igen-hade en pytteliten förkylning i helgen, men den verkar vara borta. Dock ligger han på en liter i tratt vissa stunder när han sover-så vi är ganska många steg tillbaka!
Märkligt nog inträffade detta i samband med att hans sat-mätare gick söndr förra veskan- redan samma em låg han 4-6 enheter lägre-så frågan är: Är det Massimon som visar för högt? Är det låne-nellcoren som visar för lågt? Eller blev han sjuk i samma veva?
Jul och Nyår var härligt- en fin och lugn jul med alla 4 barnen (de två äldsta med flick och pojkvän!) samt lite övrig släkt i mellandagarna. Julen firade vi med Simons familj och det var både lugnt, trevligt och precis så mysigt som jag tycker att en familjefest skall vara!
Nu är helgerna avklarade och jag är tillbaka till mitt skrivande och kämpar för fullt med prematurboken. Skall bli skoj att se vad ni och andra tycker!
Hur går det med din bok Emmy? Har du förlag eller ger du ut den själv? Skall
bli spännande se färdig produkt- har ju läst mycket i din blogg!
Ni andra-hur var helgerna? Är ni redo inför 2009? Hur mår de små?
Lillen fyller 1 år på torsdag och det känns mer än overkligt! Liten fika med syskon och farföräldrarna här då-men rejält med vänner och släkt firar vi i april när både influensa och RS säsongen är över!
Nu är vi isolerade på "riktigt". Har i samråd med neo-personal bestämt vilka restriktioner som bör gälla!
Blir väldigt glad för kommunikation både här och i inboxen!
Kraaam M
Nej.inte veskan-veckan! Och det var NYÅR vi firade m Simons familj! Har som sagt SVÅR PMS och den sitter just nu i fingrarna (tydligen!)