Molly i Skåne skrev 2009-01-19 17:40:19 följande:
Nyss hemkomna från neo-4e synagisen!!!Han får såååå ont!Känns hemskt varje gång nu-han sitter liten och glad och så pang! En spruta i varje lår som gör JÄTTEONT!Usch ja, känner mig hemsk varje gång!Väger idag 8230 gr och är snart 73 cm lång-lillen växer på bra! Har lärt sig klappa händer-mor och far spricker av stolthet!Ngn mer som har lust hänga med på barnvagnspromenad imorgon tisdag? Inboxa mig i så fall- försöker dra ihop ett litet gäng-bjuder på fika om man är frisk!Fru Edberg-liten gnäggare-så gulligt!!Det är verkligen underbart när de börjar prata-med sina små ursöta röster!Önskar er alla en god kväll!!!
Tjejerna fick också synagis idag, men bara en spruta i ett lår. Varför får du två? Det går över fort på tjejerna så det känns inte så farligt. Idag när vår sköterska kom in så gav Lilja henne ett jätteleende och då mådde hon så dåligt över att ge sprutan.
Vi var på barnmott idag för att Lilja fick ett våldsamt smärtanfall och vi var rädda att det skulle var ett ljumskbråck igen. Hon vände och vred sig av smärta och var nära att kräkas ett par gånger. Efter några minuter gick det över och då var Lilja helt slut och blek, hon var också kall. Jag blev givetvis väldigt rädd. Efter några minuter fick hon ännu ett litet anfall och då ringde jag in. De ville kolla henne men fann ingenting. Nu gäller det bara att vänta och se.
Lilja och Nelia har också lärt sig att klappa händerna för ett par veckor sedan och Lilja väger idag 7405, Nelia vägde 7200 och var 71 cm för en vecka sedan. De står och håller balansen i kanske 10 sekunder!