• Zoohaj

Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008

Hej!
    Äntligen en tråd som passar mig perfekt
    Låg på neo förra sommaren i 8 veckor, 55 dagar för att vara exakt. Vi började på sal 4 på IVA och flyttade sedan till sal 9 och sedan till 10.
    Kommer knappt ihåg ngt från den tiden känns nästan som ett svart hål nu. Kommer speciellt ihåg Anna.lena som var jätte jätte trevlig, proffsig och duktig. Annars kommer jag mest ihåg alla sommarjobbare som däremot inte alls var lika duktiga

• Zoohaj

Ha ha, ja du Molly, jag har också känt av oroligheterna i Lund idag. Vår buss fick köra omvägar för att kunna släppa av oss på lämpligt ställe eftersom polisen spärrat av hela stan. Mysig julskyltning ändå!

Vi har haft tur med Alfred eftersom han knappt har varit sjuk alls, bara lite förkylning som inte påverkat honom speciellt. Men på tal om att bli orolig när barnet har feber så har Alfred någon gång plötsligt fått hög feber men inte verkat påverkad för övrigt och det har varit jättejobbigt eftersom man ju som mamma tror att det ska vara det värsta, ett räligt virus eller så. Som tur var har det bara varit räliga kindtänder i stället.

• Zoohaj
    Trotsa skrev 2008-12-01 20:14:08 följande:
    Han är ju exakt ett halvår äldre än lillskiten! Lite lustigt!
  • Zoohaj

Hej !
    Här verkar det som om snacket om förkylning lockade fram just en rälig förkylning. Alfred snörvlar, men värst är att han har fått en hemsk hosta. Han hosatr så han kräks ibland. Dessutom matvägrar min smale som vilket gör att oron för hans vikt återigen gör sig påmind. Usch, här är det lite jobbigt.

Jag som egentligen älskar julen har juånget och har ännu inte köpt en enda julklapp. Äsch, det ordnar sig nog... jag jobbar bäst under press

Hoppas ni andra har det lugnt och njuter av julmyset

• Zoohaj

Det är ju tider för epidemier nu. Har man inte förkylningsinfluensa så är det maginfluensa. Tro det eller ej men stackars lille A fick vinterkräksjukan. Han kräktes 8 gånger under natten moch var lite tagen dagen efter men nu är han pigg igen. Det var riktigt obehagligt att se hur hjälplös och ofärsående han var. Hans mamma kände sig i och för sig också rätt så hjälplös. Jag trodde i min naivitet att så pass små barn inte kunde få maginfluensa... kan det bero på att jag bara pumpade i 7 veckor innan det sinade helt. Kan det vara så att han inte fått i sig tillräckligt för att få det skydd han behövde mot sånt här??? Vad tror ni? Är det någon som varit med om detta?

Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008