• caspersmamma 08

kan pojkar ha strumpbyxor

skulle ni sätta på strumpbyxor på er pojke

Jag sätter på strumpbyxor på min pojk men min sambo tycker inte om det.

• Svar på tråden kan pojkar ha strumpbyxor
  • Trogga

Japp perfekt när de sover ute eller att ha under overallen

Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Mymlan L

När jag var liten hade jag, min syster och mina två bröder kalasbyxor - allihop. Alltså tjocka strumpbyxor. Inte långkalsonger. Det är nära femtio år sedan!

Min egna pojkar hade också strumpbyxor när de var små. Det var inte förrän de blev lite större som vi gick över till långkalsingar.

Många män har problem med sin identitet som män. Den sitter helt klart inte i strumpbyxor eller andra klädesplagg, men det är ju en synlig detalj som de tror kan missuppfattas och som de själv inte kan leva med i sin identitet; de är osäkra i sin mansroll, helt enkelt.

En stark manlighet har en man som kan visa känslor, larva sig, klä ut sig till prinsessa, leka med dockor och gosedjur och vara på ett barns nivå när det krävs - för att när situationen kräver det kunna vara ordentligt vuxen. Att säga att män inte kan göra eller bete sig på olika sätt; det är barnsligt och totalt omanligt!

• lycklig1977

klart du kan det! min lille på ett år använder det! varmt och skönt som värmer extra under byxorna när vi är ute! det finns ju inte långkalsonger till de små, så de är till både och!

din sambo verkar lite fåfäng! det är ju inte han som fryser! tänk på ditt barns hälsa istället på ditt sambos fåfänga!

"Mamma vet bäst" = stämmer så himla bra!!!

• Carr0n

Jaa.. vi använder strumpbyxor på våra pojkar. Min sambo säger kalasbyxor och tycker inte alls det är konstigt.
    Har många fina med bilar på mm Praktiskt är dom också.. så på med strumpbyxorna på pojken

• Jenny m Benjamin

Självklart. Det är ju superpraktiskt!

• Ullis 10

Hmm.. tror ingen som tycker NEJ vågar svara :)!

• vittra

Jag tycker strumpbyxor är opraktiskt och använder det sällan till min TJEJ. Men som någon skrev är det väldigt bra att ha under byxorna när det är kallt och det är även i stort sett bara så vi använder strumpbyxor till dottern. I övrigt tycker jag det är extremt fult att ha strumpbyxor med bara en body ovanpå och som sagt även opraktiskt, det tycker jag alltså även när det gäller pojkar
    Men visst kan pojkar ha strumpbyxor likaväl som flickor, om man nu gillar det!

• logg81

Ja det är väl jätteskönt att ha det nu när det börjar bli kallt...
    Om pappa tycker att det är jobbigt att sonen har "strumpbyxor" så kalla det för långkalsonger... Kanske kan han lättare acceptera det bättre då...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Jenny87

Jag har ett par srumpbyxor till min son som är ett år. Det är ju jättepraktiskt när det är kallt ute, man får ingen glipa vid benen.

Men min mamma och mina systrar tyckte att jag var knäpp när jag köpte dom. Men som sagt så är dom ju praktiska.

~Mamma till Måns 071113~ *~mammatillenpojke.blogg.se~*
Svar på tråden kan pojkar ha strumpbyxor