• annca

Vrinnevi

Nå'n här som kan säga något positivt om Vrinnevi?
    Nå't som kan få mig att iaf kunna lägga av med den nojjan jag har inför att ev planera ett snitt...

Jag är alltså livrädd för att behöva åka till Vrinnevi. Rationellt? Nej. Inte annat än att det är i "fel" stad och längre hem till storasyster. Jag har bara dåliga historier från födande på Vrinnevi i öronen... (Det är väl bara de som fastnat) Jag är lika livrädd över att inte få plats på vanliga förlossningen i Linköping och behöva öka till Norrköping. Det är alltså inte bara snitt. Snitt i sig har jag inget alls emot att tänka mig.

(Min andra sak som får mig att instinktivt inte vilja planera snitt är att jag verkligen verkligen INTE vill veta vilket datum ungen ska komma... Så det vore skönt att kunna lägga *en* sak på hyllan iaf...)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Svar på tråden Vrinnevi
  • annca

Ingen som har något bra att säga...? Nu blir jag ju än mer ovillig...

• annca

Mja... jo, vad gäller planerade snitt, så görs *alla* från regionen i Norrköping. Där har man inget val. Likaså om det verkligen är fullt på förlossningen, då *kan* de inte ta emot en (man vill ju bli så väl omhändertagen som möjligt också)

barnsäng skrev 2008-11-28 07:57:02 följande:
    Här ska jag egentligen inte skriva då min erfarenhet av Vrinnevi är katastrofal. Men jag har också en underbar erfarenhet från kejsarsnittet med min dotter som jag valde att göra på VIN trots allt som hänt. Men nu är det ju så att du faktiskt får välja själv var du ska föda. Om du berättar för dem att du inte vill till Norrköping så kan de inte tvinga dig. Det gäller bara att vara tydlig. Du kan till och säga om det är någon specifik läkare som du inte vill träffa så blir de tvungna att lyssna på dig. Vi har mer att säga till om än vi tror. Oavsett vad du än väljer så önskar jag dig lycka till!
    Men nu låter det som om jag iaf kan slippa åka dit *om* jag behöver snittas senare än tre dagar innan bf iaf... för då hinner de inte planera in det, så då kommer det att räknas som akut och göras här iaf.
Svar på tråden Vrinnevi