• mådent

Nervös hela tiden

Hej!
    Jag testade possitivt i lördags, känner mig nu jättenervös för att jag inte ska få behålla det. Har haft två upprepade MF ett i dec 03 och det andra i maj 04. Det tog ett år tills jag blev gravid igen. I juni gjorde jag en skrapning eftersom min gyndoktor ansåg det vara i behov för mina långa menstrationer. De plockade bort en polyp samt tog ett vävnadsprov. Svaret fick jag i början av juli månad. Jag har en hormonförändring med för mycket östrogen kontra progesteron. Detta var den troliga orsaken till att jag inte blev gravid.
    Och mot alla odds fick jag ett plus i lördags, ringde till KK i Halmstad i måndags morse och fick en tid till på tisdagen. Naturligtvis kunde de inte se någon men konstaterade en graviditet på testet. Diskuterade sedan om progesteronets effekt, och jag har avsaknad av detta i livmoderslemmhinnan. Kan det vara därför jag har haft MF? Vill inte ge mig något tillägg sa att det är en kostnadsfråga!!!!!! Till slut så bad hon om att få ringa till en kollega som arbetar med IVF, hon kommer tillbaka och säger att hon har nu blivit lite mer klokare. Fick recept på Crinone 8% (progesteron) som är en vaginal gel som ska tas en gång om dagen. Lovar inte något men det kanske kan hjälpa mitt lilla kryp på traven. Att man ska behöva vara så påstridig innan man kan få lite hjälp.

• Svar på tråden Nervös hela tiden
  • mådent

Tack för ert stöd!

Jag slant lite på tangenterna. Rövardotter jag tycker sådär om läkarna tror att jag har träffat 4 under tidens gång. Däremot så är sköterskorna mycket bra de känner igen mig med hi hi.
    Visst är det för bedrövligt att man ska prata om kostnader.

Jag ska försöka ta det lugnt och njuta så gott det går

Svar på tråden Nervös hela tiden