Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
Micke skrev 2009-01-04 19:43:45 följande:
Beyond Eternity skrev 2009-01-04 18:19:38 följande: Du skrev att du gillade deras handlingar, men inte känner ngt förtroende för dem. Eller menar du ngt annat? Känner du fullt förtroende för dem?En person kan göra en handling som jag tycker är ok MEN det innebär INTE att jag tycker att alla handlingar som denna person gör är ok. Och att fullt förtroende INTE hänger samman med om jag tycker att denna enskilda handdling är bra eller ok!
Jag kan inte vara tydligare än så här.
Och när du skriver "dem", menar du då den organisation som du namngett och som du tror inom en snar framtid kommer att begå utpressning med hjälp av kriminellt.com?
Micke skrev 2009-01-04 19:42:33 följande:
Beyond Eternity skrev 2009-01-04 18:18:59 följande: Vad förstår du inte? Jag har tidigare i tråden (när ägarna var okända) talar om riskerna med en sida som hänger ut folk utan att man kan begära rättelse och risken om felaktig information sprids. Nu tas sidan av av kriminella som har som affärsverksamhet att idka utpressning. Givetvis ökar då risken ytterligare för att felaktiga information och utpressning kan förekomma. Så nej det handlar inte om dubbelmoral. Det handlar om att det finns risker med en sådan sida, och risken för att den ska användas för felaktiga syften varierar givetvis med vem som ligger bakom och vad de har för syften. En sida där domstolarna lägger ut domarna eller en sida där en kriminell organisation ligger bakom, vilken tycker du själv verkar säkrast? Samma gossar driver apotek, och inkasso. Ngt du vill anlita dig av kanske?Jo det är dubbelmoral att anse att kriminellt.com "hänger ut" förövare på nätet och beklaga sig över det i en mängd inlägg, när du själv namnger en organisation och menar att det bara är en tidsfråga innan de begår ett brott (utpressning) kopplat till just kriminellt.com här på ett öppet forum på nätet. Du gör ju till och med något värre när du namnger och påstår att de kommer att begå brott, det är väl verkligen att hänga ut. Kriminellt.com har åtminstone domar att hänvisa till!
Lämna du detta till rättsväsendet i stället som du så bestämt hävdar ska sköta dylika ting!