• Triskele

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 16:52:31 följande:

Nej du vet verkligen inte vad alla offer anser och alla de som uttalat sig här tycker inte som du.
    Jag påstår inte att jag vet vad alla offer anser, jag säger bara att dom som uttalat sig här som offer har varit kritiskt inställda.
  • Triskele

lovemyboys skrev 2008-11-21 16:54:57 följande:

Öö, VA??
    Oavsett vad människan har gjort så är detta fortfarande en människa och den ska inte utsättas för kränkande, förnedrande eller skadande behandling.
    Att begå övergrepp är fel i alla situationer, mot alla människor.
  • Triskele

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 16:55:41 följande:

Då har jag ett stört beteende enligt dig?
    Om du förhåller dig hatisk till ett övergrepp och accepterar och t.o.m. ser ett annat som positivt, så ja.
  • Triskele

Kajsan skrev 2008-11-21 16:55:50 följande:

Alla har rätt till sin åsikt, och det är väl det som är meningen med ett diskussions forum, men att fortsätta envisas med att berätta vad andra tycker och inte låta folk ha sina åsikter är väl inte nån vidare grund för en debatt?
    Man får ha vilka åsikter man vill. Att uttrycka dessa hursomhelst är dock inte att rekommendera.

Jag berättar vad andra har skrivit i tråden. Det går att dubbelkolla detta enkelt.
  • Triskele

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 16:59:15 följande:

Du vet fortfarande inte om de som tycker detta med siten är ok, om de är offer eller inte, det kan du överhuvudtaget inte uttala dig om.
    För övrigt vill jag uppmärksamma dig på att inte gå till personangrepp på mig för att jag inte tycker som du
    Jag kan uttala mig om dom som är öppna med att dom utsatts samtidigt som dom förkastar den här typen av uthängning.
    Hur menar du att jag gått till personangrepp?
  • Triskele

Kajsan skrev 2008-11-21 17:02:02 följande:

Nej, du skriver : "Jag vet att vi som uttalat oss här samtliga är emot den här typen av site." Naturligtvis går inte alla som är "offer" ut och berättar det på ett öppet forum, alltså har du inte en aning utan gissar bara. Din åsikt är att du är emot såna sajter, och det räcker väl att du talar för dig själv?
    Dom som har gått ut som offer i tråden har även uttalat sig negativt eller kritiskt till den här typen av site.
    Hur mycket klarare kan jag skriva ut det?

Jag är emot övergrepp överhuvudtaget, den här typen av uthängning är övergrepp.
  • Triskele

Kajsan skrev 2008-11-21 17:06:04 följande:

Nu skriver du det och är klar, det var inte det du skrev från början och som jag svarade på.
    "Jag vet att vi [offer underförstått] som uttalat oss här samtliga är emot den här typen av site."
  • Triskele

unik89 skrev 2008-11-21 17:07:47 följande:

inte mer än rätt att dom får sina ansikten ute ppå nä6tet o liknande..har dom gjort något så dumt får dom fan stå för det med..
    Och deras familj, vänner, släkt, offren, personer som liknar dessa eller har liknande namn ska bära den bördan också?
  • Triskele

Kajsan skrev 2008-11-21 17:12:32 följande:

Men som sagt, fortfarande, det kan finnas många "offer" som uttalat sig här som inte tycker som du, självklart!
    Men dessa har uppenbarligen inte gått ut med att dom blivit utsatta för övergrepp när dom har skrivit ut stöd och positiva åsikter om siten.
  • Triskele
    Svar på #307
    Dubbel standard är stört som jag ser det.
    Klart jag sympatiserar med människor. Att dessa specifika personer begått ohyggliga brott mot andra gör inte dessa till mindre värda än någon annan. Eller ursäktar övergrepp utförda mot dessa.
    Övergrepp är fel oavsett vad den som utsätts för det gjort tidigare.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän