-
Media? Nu handlar det ju om dömda sexbrottslingar, det är ju inget media hittat på.Smurfan 81 skrev 2008-11-21 19:09:07 följande:Grövre upprepade brott... och hur vet du att det stämmer? Tror du på allt media skriver? Och mindre brott då? Ska man hänga ut dem med? Tänk dig att förstöra en 16-årings liv som inte gjort något!
-
Va? Nä självklart inte, har jag nånstans ens antytt att jag tror det?Nixx skrev 2008-11-21 19:22:36 följande:Och allt som media skriver om dessa brottslingar stämmer?
-
Men om man är dömd så är man skyldig, vi kan inte ha egna lagar där de som inte erkänner är oskyldigaSmurfan 81 skrev 2008-11-22 22:53:29 följande:Hur vet du att alla där har erkänt sina brott? Att bli dömd är ju inte samma sak som att erkänna!
-
Skulle just länka hos dig, men jag kom inte inguild skrev 2008-11-23 00:09:50 följande:farligt att var här...fy f*n...sticker iväg genast!!!!
-
Men det ÄR så, om man döms för ett brott så är man skyldig enligt lagen.Smurfan 81 skrev 2008-11-23 09:52:05 följande:Det är en ganska konstig verklighet du lever i! "Om man är dömd så är man skyldig". Tror du på fullaste allvar att det Svenska rättssytemet är så perfekt att de aldrig gör några fel? Att de aldrig missbedömer så kallade bevis? Jag personligen känner två personer som blivit blivit oskyldigt dömda. Då har det inte handlat om sexbrott och ingen av dem fick särskilt långt straff, men kan man göra fel inom andra områden är jag ganska säker på att de kan göra fel när det gäller sexbrottslingar också! Sen är det ju faktiskt så att när man suttit av sitt straff (om man nu VAR skyldig), ja då har man ju suttit av sitt straff! Vilka är Svensson då att sitta och fortsätta straffa dessa människor som rättsväsendet redan bestämt strafftid för?
Hur skulle det fungera annars menar du? -
Det fanns en tråd här på FL förut, som lever vidare på annat sätt nu, där folk sitter och skriver att en dömd sexbrottsling är oskyldigt dömd och att att han minsann inte har gjort nånting det har han sagt till sin fru, och det är _massor_ med folk som verkligen tror på honom, efter det han /hans anhöriga har berättat på FL.
Om de ( som jag gjort) hade läst domen så tror jag att de hade reagerat annorlunda, och defenitivt inte låtit sina barn vara ensamma med denna "man".
Självklart vill inte anhöriga till sexbrottslingar , eller de själva för den sakens skull heller att de ska vara med på sidor som dessa.
Men jag personligen litar på domstolarna, inte våldtäktsmännen, och är de skyldiga enligt rätten, så får en av biverkningarna vara att folk kan få reda på vad man har gjort.
-
Vad menar du egentligen? Att vi ska ta bort hela rättsväsendet och lita på brottslingarnas ord istället?Smurfan 81 skrev 2008-11-23 14:58:55 följande:Enligt lag ja, men det betyder ju inte att att de faktiskt måste begått det brott som rätten anser. De i rätten är ju också vanliga människor och inga allvetande gudar som vet och ser allt som händer på denna jord!
-
Men vaddå "vi har inte varit där och vet inte vad som hänt"? vad är det du vill veta?Smurfan 81 skrev 2008-11-23 15:15:17 följande:Självklart inte! Ganska dum fråga eller hur? Men om rättsväsendet ska göra sitt så kanske man ska låta dem göra det också och inte blanda in Svensson som inte har med saken att göra! Rättsväsendet sätter dessutom ett straff som de anser rimligt och sen är personen fri. Fattar ni vilka hämndsenarion (framförallt när det gäller andra religioner) som kan förekomma om man hänger dessa personer på det här sättet? Och som sagt, VI har inte varit där och vet faktiskt inte exakt vad som hänt!
För mig räcker det att veta att det bor en dömd pedofil i grannhuset, då vet jag att dottern inte ska leka hemma hos dom.
Ska jag tänka att han kanske är oskyldig, han har ju inte erkänt , så visst, han kan få vara barnvakt och hon får sova över? -
Hur fungerar det förresten, är det bara att skicka in dit om man har domar som man beställt, eller hur gör man för att hjälpa till? Måste genast kolla upp!
-
Fast det där tycker jag inte är ok, då blir det hörsägen och människan är inte dömd.I have a kid skrev 2008-11-23 18:05:06 följande:ni som bor i norrland om ni vill kan jag iboxa er info om en dömd pedofil som utnytjat 2 barn en 10 åring och en 12 åring jag känner/kände honom väl vet var han bor ålder osv.... och han har ennu inte åkt in
-
Ja och nu är sidan stängd, fast det kan ju vara tilfälligt?
-
Ja nu är den igång igen.Beyond Eternity skrev 2008-12-16 09:16:57 följande:Nej, varken sexoffender.nu eller kriminellt.com är stängda...det är nog ditt internet som krånglar..
jag fick upp nån konstig text på sexoffender imorse. -
Nä, men bara för att man inte kan skydda sig mot alla så behöver man inte skydda sig mot nån ?Triskele skrev 2008-12-19 23:42:38 följande:Svar på #1322Den vaksamheten gör ingen nytta om den som inte är dömd ger sig på dina barn.
Om det bodde en psykopatisk styckmördare i huset bredvid dig som gillade att smyga upp bakom grannar och döda dem, skulle du inte vilja ha den infon då, eftersom det kan sätta dig i en falsk trygghet och inte vara uppmärksam mot andra psykopatiska styckmördare? -
En fråga till er som är emot dessa sidor.
vad anser ni om att de som söker sig till förskolor och annan barnomsorg måste visa registerutdrag?
Det är väl totalt onödigt också eftersom det inger en falsk trygghet mot de som inte är dömda sexualbrottslingar?
Eller?
-
Så du menar att det gör nytta? På vilket sätt?Triskele skrev 2008-12-20 00:18:46 följande:Svar på #1368Dessa är inte offentligt publicerade för allmänheten, ser inte problemet med att uppvisa detta.
-
Och nu är tråden tillbaka , så det är fritt fram att fortsätta diskutera
-
Nu hänger jag inte med....NicoleLouice skrev 2009-01-27 19:19:49 följande:Kajsan; ja, det var denna jag menade!