• Triskele

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Svar på #91
    Louvre skrev 2008-11-15 20:22:27 följande:
    Hehe... ja, då får dom veta hur det känns att LIDA!!
    Seriöst?
    Sitter du och förespråkar övergrepp?
  • Triskele

Andreas tjej skrev 2008-11-15 20:23:27 följande:

Samtidigt är jag tveksam till att sexförbrytare går att vårda med ett bra resultat. Jag tror att vissa kategorier av brott är något man inte kan "ta sig ur".
    Så vad är alternativet?
    Vi kan inte strunta i problemet eller behandla dessa som annat än människor.
  • Triskele

Louvre skrev 2008-11-15 20:27:41 följande:

Seriöst... JA, jag tycker att svinen ska äta svinen.
    Med andra ord ska oskyldiga våldtas för att din känsla för rättvisa ska stillas.
    För folk kommer att dömmas oskyldigt. Det går inte att göra ett felfritt rättssystem.
  • Triskele
    Svar på #104
    Psykiatrisk tvångsvård med särskild utskrivningsprövning som påföljd för sexualbrott.
    Tills människan, bortom allt tvivel, visat sig frisk nog, att släppas ut i samhället igen utan att utgöra en fara för omgivning eller sig själv, så ska denna hållas inlåst utan permissioner och riskmoment i behandlingen.
  • Triskele

Andrea skrev 2008-11-15 20:37:11 följande:

Om en dömd pedofil utsätts för övergrepp, så ja. Om en dömd pedofils anhöriga utsätts för övergrepp så nej. Givetvis är det fel att anhöriga ska bespottas för det. Men risken är väl inte så stor, tror du? Ungefär lika stor som att en oskyldig blir dömd kanske?
    Jag anser att ett sånt synsätt är oförenligt med ett modernt samhälle.
    Jag förstår inte hur man kan förespråka det vidriga övergrepp jag utsatts för gentemot någon.
    Jag förstår inte hur man kan vara så sjuk i huvudet att man ser det som ett alternativ att människor kränks på ett så grundläggande sätt av vårt rättssystem. Att göra mig som offer delaktig i att en annan våldtas eller kränks.

Dom slutar inte att vara människor för att dom begått övergrepp.
    Och att göra offer delaktiga i nya övergrepp hjälper inte oss att läka.
  • Triskele

Louvre skrev 2008-11-15 20:38:51 följande:

Nej, med Inga Ord menar jag att oskyldiga ska våldtas. Inget system är perfekt.
    Du kanske inte menar att detta ska hända men det är något som kommer inträffa om ditt förslag går igenom.
  • Triskele

Andrea skrev 2008-11-15 20:39:01 följande:

Oki, du kanske inte bokstavligen har förvarat förövare. Men hela attityden att det ska vårdas och lallas och förlåtas tror jag inte på. Inte ett dugg. Vissa brott är oförlåtliga. Att vålda spädbarn och sprida filmer på det anser jag vara ett sådant brott.
    Det handlar inte om förlåtelse. Dom kan inte sona sina brott.
    Det går inte att göra övergreppen ogjorda.
    Men att förhindra ytterligare övergrepp måste vi som samhälle försöka göra.
    Och att tillåta övergrepp på förövare minskar knappast övergreppen.

Mannen som våldtog mig kan inte återbetala det han tog ifrån mig. Oavsett om han blir flådd levande eller inte.
    Att jag genom att anmäla skulle bli delaktig i övergrepp själv skulle skada mig mer än själva övergreppet gjort.
  • Triskele
    Svar på #136
    Japp, tyvärr förekommer det även dömda straffmyndiga barn på sidan.
  • Triskele
    Svar på #138
    Ställ dig över dina primala instinkter att förstöra och skada, för det hjälper inte någon att du blir en barbar.
    Allra minst dina barn.
    Jag förstår fullständigt beskyddarinstinkter, har en rejäl dos själv.

Och om ditt barn, eller någon annan du älskar, skulle dömmas i framtiden, skulle du inte gråta eller sörja om någon dödade denna?
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän