• Andrea

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Bedhead skrev 2008-11-15 20:43:42 följande:
    Ok. Nu VET jag att du inte är läskunnig. Var har jag skrivit att det ska vårdas och lallas?
    Men vad är det du skriver då?
    Hur tycker du man ska behandla pedofiler?
  • Andrea
    Triskele skrev 2008-11-15 20:45:59 följande:
    Det handlar inte om förlåtelse. Dom kan inte sona sina brott. Det går inte att göra övergreppen ogjorda. Men att förhindra ytterligare övergrepp måste vi som samhälle försöka göra. Och att tillåta övergrepp på förövare minskar knappast övergreppen. Mannen som våldtog mig kan inte återbetala det han tog ifrån mig. Oavsett om han blir flådd levande eller inte. Att jag genom att anmäla skulle bli delaktig i övergrepp själv skulle skada mig mer än själva övergreppet gjort.
    Jag beklagar att du blivit våldtagen. Det gör jag.
    Det är säkert inte en rationell känsla, men som förälder är man inte alltid rationell.
    Jag gör ALLT för att skydda min dotter. Det kallas moders( eller faders för den delen också) instinkter. Jag fick genom den här sidan reda på att en dömd pedofil bor ett par hus från oss. Han har avtjänat ett straff på sex år, men är nu ute.
    Jag tycker inte man ska tillåta övergrepp på dömda brottslingar heller, men jag skulle ändå inte gråta eller sörja om en pedofil eller en våldtäktsman vart dödad. Så är det.
    Bedhead skrev 2008-11-15 20:46:26 följande:
    Jag tycker det är naivare att tro att man kan skydda sina barn genom att hängas ut pedofiler på nätet. Varför inte erkänna att det handlar om en högteknologisk skampåle?
  • Andrea
    Triskele skrev 2008-11-15 20:53:13 följande:
    Svar på #136Japp, tyvärr förekommer det även dömda straffmyndiga barn på sidan.
    Varför är det tyvärr? Är man straffmyndig är är man.
    Det är just den här mentaliteten jag spyr på. Det är så synd om förövaren.
    Men OFFRET DÅ?

Jag har skrivit det förrut, men får väl skriva det igen.
    Jag tycker inte heller det är rätt att anhöriga blir trakasserade, men tror ni verkligen att risken är speciellt stor?

Vore intressant om ni kunde svara på inlägg 118.
  • Andrea
    Bedhead skrev 2008-11-15 20:56:54 följande:
    Ok, vad ska du göra med vetskapen om pedofilgrannen?
    Jag kommer definitivt ha mer uppsikt på min dotter när hon blir tillräckligt stor för att vara ute och leka ensam på gården. Vara noga med att man inte ska prata med främlingar. Ej ta mot godis utan gå hem på en gång eller skrika på hjälp. Saker som är självklara men som genast känns mycket viktigare nu! Att man ens ska behöva skriva det.
  • Andrea
    Triskele skrev 2008-11-15 21:00:00 följande:
    Svar på #138Ställ dig över dina primala instinkter att förstöra och skada, för det hjälper inte någon att du blir en barbar. Allra minst dina barn. Jag förstår fullständigt beskyddarinstinkter, har en rejäl dos själv. Och om ditt barn, eller någon annan du älskar, skulle dömmas i framtiden, skulle du inte gråta eller sörja om någon dödade denna?
    Givetvis skulle jag gråta. Det var inte det mitt inlägg syftade på heller.
    Eller menar du att du gråter för varje pedofil som får en omgång pisk?
    Du kan inte göra mycket annat då antar jag.
  • Andrea

Men tycker ni att det är dåligt att domar är offentliga handlingar?

• Andrea
    Triskele skrev 2008-11-15 21:05:30 följande:
    Det är barn. Fucking jävla barn som hängts ut. Det är inte ok att göra det, oavsett vad barnet gjort. Dom har inte förmåga eller kapacitet att som vuxna ansvara till fullo för sina handlingar. Och ändå anser du att dom ska stå för detta resten av sina liv. Tre 16-åringar som inte ens gått färdigt skolan ska hantera trakasserier och mordhot för att någon inte tänkte till innan den postade uppgifter om dessa. Vad har offret med saken att göra? Hur mår offret bättre av att dessa har hängts ut? På vilket sätt gör det övergreppet ogjort? Jag vet att anhöriga och oskyldiga blir trakasserade, sett det ett flertal gånger. Folk vill spy ur sig sitt hat och ofta är dom inte speciellt nogräknade mot vem dom riktar sig. Ibland går dom t.o.m. på offret själv.
    Fucking jävla barn som begått övergrepp mot andra människor.
    Det är inte heller okej att begå övergrepp mot andra människor, något som dessa fina underbara små barn totalt verkar ha missat.

En sextonåring skulle jag inte heller vilja definiera som ett barn. Det är inte en sjuåring vi pratar om, utan en snart vuxen människa som borde ha lärt sig skillnaden mellan rätt och fel.
  • Andrea
    Triskele skrev 2008-11-15 21:07:42 följande:
    Om ditt barn blev dömt för övergrepp så är det en annan sak än om någon annans barn blivit det? Det är ok om andras barn blir bespottade och illa behandlade? Jag menar att jag inte slutar se förövare som människor. Som någons barn.
    Men givetvis är det så. Jag gråter inte för alla barn som blir mördade eller far illa. Gör du det?
    Jag skulle gråta blod om min unge vart mördad för att hon begått grova övergrepp, det är mitt barn vi pratar om. Men varför skulle jag gråta för Kalle 16 år som våldtagit Eva 4 år?
  • Andrea
    Triskele skrev 2008-11-15 21:12:49 följande:
    Svar på #151Så? Dom är inte mindre barn för det. Barn ska skyddas och uppfostras, inte straffas och utsättas för fara.
    Så då kan jag tolka det som att du anser att en sextonåring som våldtar en annan ungdom, ett barn eller kanske rentav en vuxen kvinna inte ska kunna straffas för detta?
  • Andrea
    Triskele skrev 2008-11-15 21:14:38 följande:
    Varför gråta? Det gör inte tragedin mindre reell för mig. För det är en tragedi när ett barn skadar ett annat barn. Om du bara bryr dig om ditt barn så förstår jag inte varför du blir upprörd för barnet som utsatts av förövaren till att börja med.
    Därför att jag har större medlidande för ett barn som oprovocerat blir utnyttjat, förnedrat och/eller våldtaget än för en som utfört dådet.
  • Andrea
    Triskele skrev 2008-11-15 21:18:18 följande:
    Vissa människor förtjänar att utsättas för detta alltså?
    Att utsättas för vaddå?
    Ett straff som fängelse, ja självklart.
    Att folk får reda på vad personen i fråga är dömd för. Ja självklart.
    Sen vad folk väljer att göra med den informationen kan jag inte svara för.
  • Andrea
    Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 21:26:22 följande:
    varför ska allt vridas och vändas på? Är man dömd så är man. Varför ska det hemlighållas?
    För att skydda anhöria förstår du väl.

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän