Triskele skrev 2008-11-15 20:45:59 följande:
Det handlar inte om förlåtelse. Dom kan inte sona sina brott. Det går inte att göra övergreppen ogjorda. Men att förhindra ytterligare övergrepp måste vi som samhälle försöka göra. Och att tillåta övergrepp på förövare minskar knappast övergreppen. Mannen som våldtog mig kan inte återbetala det han tog ifrån mig. Oavsett om han blir flådd levande eller inte. Att jag genom att anmäla skulle bli delaktig i övergrepp själv skulle skada mig mer än själva övergreppet gjort.
Jag beklagar att du blivit våldtagen. Det gör jag.
Det är säkert inte en rationell känsla, men som förälder är man inte alltid rationell.
Jag gör ALLT för att skydda min dotter. Det kallas moders( eller faders för den delen också) instinkter. Jag fick genom den här sidan reda på att en dömd pedofil bor ett par hus från oss. Han har avtjänat ett straff på sex år, men är nu ute.
Jag tycker inte man ska tillåta övergrepp på dömda brottslingar heller, men jag skulle ändå inte gråta eller sörja om en pedofil eller en våldtäktsman vart dödad. Så är det.
Bedhead skrev 2008-11-15 20:46:26 följande:
Jag tycker det är naivare att tro att man kan skydda sina barn genom att hängas ut pedofiler på nätet. Varför inte erkänna att det handlar om en högteknologisk skampåle?