• Smurfan 81

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Usch och fyy, nääää jag tycker inte det är ok! Tänk på alla oskyldigt dömda där ute! Trodde bara sånt fanns i USA, blir riktigt förvånad att Sverige sjunkit så lågt.

• Smurfan 81
    Nixx skrev 2008-11-21 18:14:04 följande:
    Ingen som reflekterar över att det faktiskt är en verklighet att oskyldiga döms i Sverige (liksom alla andra länder).
    JOOOO JAG!!!
  • Smurfan 81
    kramgrisen skrev 2008-11-21 19:02:30 följande:
    Tror det känns säkrare att veta att den personen som smyger rutn är dömd för ett sexuelltbrott, visst det finns MÅNGA som inte är dömda som gör sådana saker med.. men jag hade kännt mej lugnare av att veta.
    Det finns många som inte blivit dömda och det finns mpnga som blivit felaktigt dömda. Hur ska man vet vem som är vad? Du kanske är bästa kompis med en icke dömd sexbrottsling och är livrädd för din granne som är oskyldigt dömd? Att göra ett register skapar en falsk säkerhet och inget annat!
  • Smurfan 81
    Triskele skrev 2008-11-21 19:05:35 följande:
    Svar på #335Falsk trygghet på bekostnad av andra.
    Precis!
  • Smurfan 81
    kramgrisen skrev 2008-11-21 19:07:13 följande:
    kanske det, men tycker att man ahr rätt i att veta om någon har gjort grövre brott. och om de upprepar samma brott hela tiden men fortfarand eär ute i samhället, utan hjälp och så..
    Grövre upprepade brott... och hur vet du att det stämmer? Tror du på allt media skriver? Och mindre brott då? Ska man hänga ut dem med? Tänk dig att förstöra en 16-årings liv som inte gjort något!
  • Smurfan 81

Fortfarande ute i samhället utan hjälp? Hur vet du om de suttit av sitt brott och får hjälp då???

• Smurfan 81

Vissa företag begär ett utdrag ur brottsregistret innan anställning. T.ex. flygbolaget gör det. Då är det ju bättre att förskolor tar reda på om personen är en brottsling på det sättet än att hänga ut dem för alla!

• Smurfan 81
    Micke skrev 2008-11-22 18:51:33 följande:
    Smurfan 81 skrev 2008-11-22 18:50:44 följande: förskolor, skolor etc gör redan detta.
    Då så! Då kan man ju lägga ner snacket om att sidan behövs för detta ändamål!
  • Smurfan 81
    Zamorak skrev 2008-11-22 20:04:20 följande:
    Bara för domen blir offredande eller sexuellt tvång menas det inte att det är de
    Det KAN ju faktiskt vara åt andra hållet också, att de är oskyldiga! Trot eller ej men sånt händer oftare än man vill tro!
  • Smurfan 81
    Pelargonen skrev 2008-11-22 20:31:07 följande:
    Hur ofta då?
    Det pratades om det för ett tag sen, minns inte exakt men de hade tagit upp flera fall med folk som var dömda för sexbrott och ungefär hälften av dem hade fått resning! Hälften!?! Ganska läskigt tycker jag. Tänk om hälften som sitter dömda NU faktiskt är oskyldiga...
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän