• Lillafamiiljen

LÖSHÅR

Hejsan, jag undrar om det finns någon där ute som vet hur man vänjer sig av löshår, jag har haft det i tre år. Jag har bara tre hårstrån kvar på huvudet :( . Nu vill jag inte sluta bara för att mitt hår är så tunt, men det blir bara tunnare och tunnare. Eller finns det någon som vet vilken den skonsammaste metoden för att sätta dit löshår är?

• Svar på tråden LÖSHÅR
  • Helena Gordon

lim?
    Det har jag använt, och sätter dit det själv med hjälp av vän ->  www.tajmahal.se/
    har du gjort på salong?

• Lillafamiiljen
    Svar på #1
    Jag har haft lim, tycker inte det är bra, bara kliar och krabbar, jag har haft clips nu på senaste tiden.. Vad brukar du ha?
  • Helena Gordon

Jag har använt mig av lim, men inte haft löshår så mycket. Var länge sedan nu med. Clips är ju förstås skonsamt.

• Vickaaan86

Hello.. Jag har EXAKT samma problem. Men jag har nu (mot min vilja) tagit ur löshåret. Det är lika bra innan man blir HELT flint. Här hemma går jag mitt eget hår. Men när jag skall gå ut på fest eller ja vad som helst när man vill känna sig "fin" så har jag löshår som man bara sätter i och sen kan ta av. Det är det allra bästa för ens eget hår. Ser jävligt snyggt ut ocksåp. Inte alls "peruk" aktigt. Så var rädd om det lilla hår du har kvar och gör som jag :)

• Lillafamiiljen
    Svar på #4
    OKej, ja jag gör det samma för stunden, så svårt bara, man känner sig så fin med löshår:)
  • Helena Gordon

Har en vän som använde löshår under flera år och givetvis blev ju hennes riktiga hår lite tunt och slitet när hon slutade med det. Men nu när hon gått utan sålänge har hennes hår faktiskt blivit bättre än innan.

• Helennnna

Skadar vanliga clips håret? För jag har börjat använda det nu för några dagar sedan. Jag vill ju inte tappa allt hår inom ett par år :O

• Lillafamiiljen
    Svar på #7
    Det skadar inte om du tar av det varje da och om du inte alltid har det. Men försök att inte sätta i det varje dag och borsta inte håret för mycket när du har löshåret i. Tvätta det inte ofta för det blir mer oc mer tovvigt för varje gång du tvättar det.
  • Helennnna
    Lillafamiiljen skrev 2008-11-14 14:37:29 följande:
    Svar på #7Det skadar inte om du tar av det varje da och om du inte alltid har det. Men försök att inte sätta i det varje dag och borsta inte håret för mycket när du har löshåret i. Tvätta det inte ofta för det blir mer oc mer tovvigt för varje gång du tvättar det.
    Okej, tack
  • PrettyGirl

Jag har haft löshår i flera år, jag satte i det själv med lim o det var supersnyggt;) Tyvärr blev min ekonomi sämre så jag var tvungen att låta bli att beställa hår, till min stora sorg.. Nu har jag varit utan det i ett år o mitt egna hår är tjockare o har blivit jättelångt nu:) Mkt tack vare löshåret har mitt egna inte tagit stryk under. Tror allt beror på hur man behandlar håret o vilket lim man använder, faktiskt.

Så du får nog vänta på att ditt hår mår bättre, o sen vara utan det ett tag kanske? Är B-vitamin!

• MajaW

Clips är väl det som sliter minst eftersom du inte har de i hela tiden. Det mesta slitaget av ett löshår får du när du sover eftersom du då ligger på hår och fästen, man vänder ju och vrider sig ju en hel del. Har du testat slingor med keratinvax?Inboxa mig gärna om du vill veta mer.

• Lillafamiiljen
    Svar på #9
    Så lite så, har du äkta hår eller syntet? Jag har bestämmt mig nu, ska ge upp mitt löshår och satsa de pengarna på kläder och mitt egna hår, jag varnar dig löshår är beroendeframkallande ;)
  • Lejonhjärta

Jag har inte testat något annat än dlips och jag upplever inget slitage. Rekomenderar clips! :) Så kan man också välja om man vill ha det i eller inte! :D

• Sfinxen

Hade extensions med lim i ett år ungefär, och det var mycket hår som strök med när de togs ut, helt bortsett från att det kliar och är obehagligt och att jag saknade känslan av att nån smekte min hårbotten. Skulle klart använda clips om jag valde att ha löshår igen!

• Lillafamiiljen

jag håller nu på att färga tillbaka min hårfärg till blont (min naturliga hårfärg). Jag ska inte ha något löshår förrens min student om ett halvår, så lite vila får det :) Men det är jobbigt, jag känner mig bara ful :/

• Imperialiss

Jag har haft nästan samma problem. Hade dreadlocks i tio år. Det var utan löshår men ändå helt galet tjockt, tungt, o väldigt långt. När jag tillslut lyckades få bort dom utan att behöva raka mig fick jag nästan panik över hut tunt håret kändes. Förut var såna vanliga hårsnoddar alldeles för små, nu kan jag snurra dom varv på varv runt håret liksom. Men.. det var bara att vänja sej. Och nu är det inget jag ens tänker på längre.
    Så jag antar att det bara är att vänja sej :)

Jag brukar sätta dit löshår på vänner, och man ser stor skillnad på hur slitet håret blir beroende på hur de sköter det under tiden de har det i.

Och det blir ju som en ond cirkel, ju mer löshår, desto tunnare blir ditt äkta hår. Annars clips som nån sa högre upp. Då kan du ju använda löshår om du ska ut eller om det är något speciellt.

Och se till att få i dej vitaminer o mineraler. Finns speciella sammansättningar på typ Hälsokostaffärer för hår hud o naglar. Mitt hår kom i form relativt snabbt när jag fick i mej lite mer b-vitaminer.

Svar på tråden LÖSHÅR