Nej ok, då förstår jag, det är på grund av bostadsbrist som hon bor kvar hemma. 3500kr tycker jag inte är för mkt att betala hemma i sådanafall, kräver er gemensamma ekonmi att din dotter bidrar med mer så tycker jag definitivt att hon skall betala mer, det ska ju gå jämnt ut varje månad.(och gärna lite över :) )
Ang att spara undan pengao och sen ge till barnen, Jo det är en fin gest, men jag undrar im många har ekonomisk möjlighet att göra det.. Men har man det är det ju jätte fint. Men hela principen med att betala för sig faller.
Jag tycker att de vuxna barnen skall betala precis så mkt de förbrukar, om de jobbar heltid, dessutom kan man kasnke som förälder uppmanar barnen till att själva spara några tusen av den resterande lönen, verkar oerhört dumt att bara slösa.
Jag hade en kompis som bodde hemma tills hon var 21, hon arbetade heltid, hon betalde inget hemma, och föräldrarna stod t.o.m för bilen, hon la alla sina pengar på att resa. Det kan jag rent spontant tycka klingar lite illa, bo hemma med full service och betalt mat och sen bara resa upp altt... Jag tycker det är viktigt att barnen förstår pengarnas värde och lär sig att respektera det.
Mitti skrev 2009-01-07 21:38:21 följande:
Svar till kamomil: Det är inte så lätt för ungdomar att få egen bostad , åtminstone inte här där vi bor. Hon har sökt ett bra tag. Men jag tycker heller inte att det är jättebrådskande, hon är bara 19 år och har sitt första riktiga jobb. Den dag hon får en bostad och flyttar hemifrån kommer jag såklart att glädjas med henne, men jag kan inte bara knuffa ut henne ur boet!