Svar till kamomil:
Det är inte så lätt för ungdomar att få egen bostad , åtminstone inte här där vi bor. Hon har sökt ett bra tag. Men jag tycker heller inte att det är jättebrådskande, hon är bara 19 år och har sitt första riktiga jobb. Den dag hon får en bostad och flyttar hemifrån kommer jag såklart att glädjas med henne, men jag kan inte bara knuffa ut henne ur boet!
kamomil skrev 2009-01-05 21:41:31 följande:
Jag förstår inte riktigt...varför bor "barnen" , de vuxna barnen med jobb hos sina föräldar?? Är det en ekonomisk kompromiss för att föräldarar och barn har svårt att få ekonomin att gå ihop, att man lever som i ngn form av kollektiv (fast att man är en familj), ja då ska väl alla kostanderna delas lika! Annars tycker jag det verkar lite glidigt att vuxna människor skall bo hos sina föräldar och betala ynka 3500kr i månaden!!! jag flyttade när jag var 18 och fick ett jobb, skulle aldrig drömma om att bo kvar hos m o p med flera tusen till övers....jag förstår inte!? Och är det barn som går i gymnsiet så inryms det ju i föräldraansvaret att försörja dessa barn, de ska bara betala sådant som är självvalt, kläder, smink, bio mobil osv, men inte mat och hyra.....