• Sleepingbeuty

Herpesvirus vid äggdonation?

CMV Cytamegalovirus,har jag också tagit och på alla de kliniker jag har varit på så har även donatorena tagit dom proverna.de har varit noga med just det provet.Då vet du vilka kliniker jag menar
    HSV1 och II, vet jag däremot inte.Men ingår inte dom i CMV provet?

• Sleepingbeuty

Likväl ska man själv ta den djupare testen av HIV som dom även har gjort på de kliniker jag har varit på.
    Alla gyn vet vilket det är, för dom tar man alltid vid såna här fertlitetsbehandlingar.

• Sleepingbeuty

CMV är et viktigt prov.Ta det om du inte har tagit det.SAMT att det är viktigt at veta om de har testat sina donatorer på det.
    För inte vill man åka på det, bara för att en donator har haft det!!

Isisis.Har du varit nu och tagit prover, så fråga om han har tagit detta på dig! Det brukar han göra.Du ska väl få reda på det imorgon?

• Sleepingbeuty

Jag tänker också på ett viktigt prov som många inte tänker på och det är prolaktin.
    Har man förhöga värden där, så blir man inte gravid.
    Jag vet flera som försökt på alla sätt, så får dom sen reda på att de har för högt prolaktinvärde.Det går att medicinera.
    Det är hormonet som styr mjölkproduktionen vid amning.Och det provet kan man faktiskt gå med utan att veta om det.
    Ett enkelt vanligt blodprov.skriver in det i min tråd också.

• Sleepingbeuty

Det gjorde han på mig.Men DET provet är ju ganska så lätt att få tagit hos en vanlig gyn.De brukar inte bråka om det.

isisisis skrev 2008-11-11 16:31:43 följande:
    Ja.De ska ringa på EM.Jag tror inte han tog något sådant prov.Inte vad jag kunde sa iaf.Spännande ska det bli iaf
  • Sleepingbeuty

Hör av dig så jag får höra hur det har gått

isisisis skrev 2008-11-11 16:31:43 följande:
    Ja.De ska ringa på EM.Jag tror inte han tog något sådant prov.Inte vad jag kunde sa iaf.Spännande ska det bli iaf
  • Sleepingbeuty

Ja då kanske man ska vaccinera sig med Twinrix..heter det så?De gör så mkt reklam om det där nu påTV ju.

Det jag undrar då. är hur tätt inpå en ET kan man ta den?

• Sleepingbeuty

Standardschema för primärvaccinering med Twinrix Vuxen består av tre doser, den första administreras vid ett bestämt datum, den andra en månad senare och den tredje sex månader efter den första dosen.

I undantagsfall för vuxna, när en resa planeras inom 1 månad eller mer efter att vaccinationsprogrammet påbörjats och otillräcklig tid finns för att standardprogrammet, 0, 1, 6 månader kan fullföljas, kan ett schema med 3 intramuskulära injektioner vid 0, 7 och 21 dagar användas. Om detta schema används rekommenderas en fjärde dos 12 månader efter den första dosen.

Det rekommenderade schemat bör följas. När vaccinationen väl påbörjats bör den slutföras med samma vaccin.

Effekten av Twinrix Vuxen på embryo-fetal, perinatal och postnatal överlevnad och utveckling har utvärderats på råtta. Denna studie tyder inte på direkta eller indirekta skadliga effekter vad gäller fertilitet, graviditet, embryonal-/fosterutveckling, förlossning eller utveckling efter födsel.

Effekten av Twinrix Vuxen på embryo-fetal, perinatal och postnatal överlevnad och utveckling har inte utvärderats prospektivt i kliniska studier.

Data från ett begränsat antal graviditeter hos vaccinerade kvinnor tyder inte på skadliga effekter av Twinrix Vuxen på graviditeten eller fostrets/det nyfödda barnets hälsa. Vaccination med Twinrix Vuxen bör skjutas upp tills efter förlossningen, såvida det inte finns ett akut behov att skydda modern mot hepatit B-infektion. Detta trots att man vid vaccination med ytantigen av rekombinant hepatit B-virus inte förväntar sig några skadliga effekter på graviditeten eller fostret.

Ja då är det bara att köra på!!!

• Sleepingbeuty

Skönt!! Idag var ju förbi en dropp- in vaccination.
    Tog första sprutan idag och den andra om en månad.Sköterskan sa att det räckte som bra skydd för att åka, även om jag inte hinner ta den 3:e.
    Den tredje ska jag ta 5 månader efter dos 2.

Sedan passade jag på att ta polio och stelkrampsvarianten som man SKA ta idag, då många glömmer sedan skoltiden att ta en dos igen.Det hade jag glömt.

Samtidigt så tog jag faktisk influensavaccinet också för i år.
    Har ingen lust att bli däckad av något just nu.

• Sleepingbeuty
    Hon sa på vaccinationsmottagningen idag att det var jätte viktigt med detta just nu, då hepatiten faktisk breder ut sig mkt i de baltiska länderna OCH i Ryssland också tydligen.
    Så TACK mytrouble!!!
    Nu fick jag ju fixat lite till på köpet!!

Hoppas även du hinner fixa det!!
  • Sleepingbeuty

ha ha ..du är rolig du! Ja autoimmun är jag ju så det räcker.
    men hepatiten går inte på Autopilot..ha ha h a
    Hepatiten och infuensan kostade ca 600 kr.
    Poliovarinten ska jag betala nästa gång.Har ingen aning hur förskingrad jag blir då...hi hi hi

mytrouble skrev 2008-11-12 22:10:19 följande:
    Synd att MINA nojor inte går att vaccinera sig mot  Men kul att du Sleepy nu tydligen är immun mot det mesta Hur många sprutor tog du egentligen - lät ju som en 10 st nästan?? Fick du paketpris?
  • Sleepingbeuty

Det finns medicin mot nojjor också!
    Den heter antiprotectionsnoj i bolusdos.

Ja jisses.Om man kunde bli av med dom! OCH stressen som gör en manisk!

Svar på tråden Herpesvirus vid äggdonation?