• Raspberry81

Herpesvirus vid äggdonation?

När det gäller Hiv vill jag bara meddela ALLA som ska till Lettland att lagen bara kräver att donatorn är testad 6 månader innan de donerar!!!!

Helt sjukt!

Men för att lugna alla som varit där kan jag meddela att risken att smittas via ägg och sperma är MINIMAL, eftersom de tvättas innan de sätts in. Det är ju så hivpositiva kan bli föräldrar.

• Raspberry81

Hepatit A ingår i havrix och andra "resesprutor" för er som oroar er om ni har den. Jag är vaccinerad mot Hepatit B med, jag har ju praktiserat inom tandvården där alla vaccineras....

Har man inte Hepatit A och bara ska till Riga över en dag kan man ju ta med lite mackor och termos, typ.

Ang hiv kan man väl säga att det är ganska svårt att bli smittad. Men hepatit B kan leva i torkat blod tom

Intressant mytrouble!

• Raspberry81

dock är inte hep A kroniskt väl? men det är klart att man mår pissedåligt och ägget vill nog inte fästa i en sjuk kropp.

Hep B blir kroniskt ibland, oftare hos småbarn än vuxna.

• Raspberry81

Ja den heter Twinrix och jag tror den innehåller både hep A & B. Jag tog Havrix för länge sedan men den innehåller bara A.
    Man måste ta två eller tre sprutor med ex antal veckor/månader emellan.

• Raspberry81

Det du......NÄ jag skoja bara. Jag håller på att plugga till tandläkare, men studierna ligger nere för tillfället eller har legat nere ganska länge snarare).

Är du tandläkare?

Bette skrev 2008-11-12 16:49:02 följande:
    Raspberry81: Vad jobbar du med, är du tandläkare, tandsköterska eller tandhygienist? Jo jag fick mina hepatit vaccinationer under min studietid också så jag behöver inte vara orolig. Min man är också hepatit A vaccinerad, vi har rest en del så då har han den också.Bette
Svar på tråden Herpesvirus vid äggdonation?