Överstimulerad.
Jag blev överstimulerad under min IVF behandling och fick således inte göra mitt ET. Plockades dock på massa ägg, närmare 32 st. Har nu i frysen....och väntar på FET. Någon i samma/liknande sits??
Jag blev överstimulerad under min IVF behandling och fick således inte göra mitt ET. Plockades dock på massa ägg, närmare 32 st. Har nu i frysen....och väntar på FET. Någon i samma/liknande sits??
Jag var på gränsen till överstimulering vid mitt första IVF, men klarade mig till ET.
En kompis på nätet gjorde ÄP för snart tre veckor sen och blev rejält överstimulerad, fick inte göra ET. Hon har fortfarande rejält ont...
Hur länge sen är det du gjorde ÄP och hur gick det med alla dina ägg? Min kompis fick ut 23 ägg, men bara två blev blastocyster (långtidsodling).
Jag gjorde min ÄP i måndags, 3/11. Läkaren sa att 17 finns i frysen, tycker det låter väldigt mycket.. Längtar så efter en FET. Är inplanerad till efter jul. Är dock rädd att något ska gå fel i frysen eller i upptiningen. Vet inte om jag orkar med alla horomoner igen.
Jag börjar må bättre. Smärtan i magen lättar och jag känner mig inte lika spänd längre...
När gjorde du din ET?
Skönt att allt känns bättre redan! Om du har 17 stycken i frysen så är det ju toppen, det är väldigt bra! Att det går fel i frysen det tror jag inte är så stor risk, de tar väl hand om de små "eskimåerna". Vid upptiningen kan ju några dö, men med så många i frysen så kommer du säkerligen att få göra FET flera gånger om det behövs.
Jag har gjort tre ET men just nu är jag bara igång inför mitt fjärde försök. Du kan läsa press om du vill...
HEJ. Jo jag har börjat förstå nu att 17 i fysen är mkt bra läge. Pratade med kliniken igår och de var fortfarande chockade. Alla 17 var av bästa kvalitet desutom...
Tänker att det måste gå med FET nu. Är planerat att göra det ostimulerat v 2, januari. Sen är det väl bara att köra på tills något av de rackarna fastnar...
Förstår att du känner press inför ditt 4e IVF men du, kämpa på, det kommer säkerligen fungera denna gång..... :) Tänker på dig.
var bor du som får frysa in så många, eller går de privat. jag tror att i Göteborg får man bara 5 frys-platser, men jag ska precis till att börja med min ivf så än så länge är det bara rykten.
jag går på ivf på sahlgrenska. de frös ner alla 18 embryon