Inlägg från: Tjohalia |Visa alla inlägg
  • Tjohalia

Bilibompa spelet, nån som kan det?

Jag sitter och spelar bilibompa spelet med min dotter, det som finns på svt:s hemsida om ni fattar vilket jag menar? Nu har vi iaf kört fast lite! Man ska ju leta pusselbitar och vi har nu 6 av 8 bitar... Hur hittar man dom sista? Jag saknar en översiktsbild av spelet när man spelar, man går ju vilse

Dom vi har gjort för att hitta pusselbitar är:
    Blanda drinkar
    kört båt
    älgens bus
    samlat äpplen
    spelat fotboll
    + en till som jag inte kommer på nu...
    Vart finns dom sista 2 pusselbitarna? Och vart hittar man den glittrande stjärnan som har en nyckel till "porten" som står bakom ett staket?

Min dotter tackar på förhand

• Svar på tråden Bilibompa spelet, nån som kan det?
  • Tjohalia

jo den har vi gjort nån gång (dock inte idag) men jag tror inte det var nån stjärna där...
    Förresten tycker jag det är ett rätt så svårt spel, jag får ju göra det mesta och även jag har problem med vissa saker! Men underhållande är det ju, dock frustrerande att aldrig klara ut det och få pusslet klart...

• Tjohalia

jo musiken har jag gjort, det var nog den jag inte kom ihåg när jag skrev ts!

Nu har jag kollat "robotarna" och man skulle ta en stjärna för att laga deras block apparat, sen kunde man själv skriva ut blockisar om man ville, men ingen pusselbit...

• Tjohalia
    norgesessan skrev 2008-11-06 13:50:25 följande:
    jag har hittat alla stjärnor ialalfall, men inte alla bitar..
    Kommer du ihåg vart stjärnan med nyckeln är då? "gåsen" säger att det ska vara nånstans runt hans "slott"
Svar på tråden Bilibompa spelet, nån som kan det?