• Missetass

#8 Vi gravida från... (forts)

Mignonne
    Ja här går jag och väntar på att den lilla hickande bebin i magen ska göra entré. Till och från har jag en del förvärkar men annars är det inget som tyder på att den lill* tänker komma ut i närtid. Vi får väl se... Hur som helst börjar jag känna mig ganska färdig med att vara gravid och vill bli mamma istället.

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Missetass

nirakanna2
    Jag mådde prima fram till v. 29-30 sen kom allt "elände" på en gång. Kroppen tyckte helt enkelt att jag skulle ta det lite lugnare så det var inte mycket att be för. Känner igen det där med bröstryggen! Jag pallar upp en massa kuddar bakom ryggen när jag sitter i soffan och det hjälper en hel del. För mig var det värst fram till ca v 35, sen släppte det och nu gör det inte så ont. Istället har jag en höft som trilskas när jag ligger för länge på sidan. Jag har ju inte så mycket att välja på så sömnen blir därefterFundersam. Nä, nog med klagande, lite får man stå ut med!
    När jag promenerar så har jag fått dra ner på tempot betydligt, då gör det mindre ont i höfterna. Små steg helt enkelt och inte så långa promenader. Hoppas du hittar nått som hjälper.

Kyoko
    5 års graviditet!! Det är värre än elefanterna det Men jag förstår vad du menar

• Missetass

Jag går här och väntar och väntar.... Varje morgon frågar jag bebben i magen om den har tänkt komma idag, men den är väldigt hemlighetsfull *fniss*.  Vecka 40 idag så den är så välkommen så!!

• Missetass
    Mignonne skrev 2009-01-15 11:45:55 följande:
    missetass bebbe - hallå det är dags att komma ut nu =;)Kyoko - vad mysigt att få se den lilla.Vi såg en dokumentär under julen om graviditet och då var det just ett avsnitt om att "boa". Min käre man satt och skrattade i soffan och höll med, peka på tv:n och sade så där höll du också på..... och med facit i hand var väl det tur att vi började när jag ville och inte min man för då hade inget varit klart till bebben kom ut. Han kom ju 3 veckor tidigare än bf.
    Haha, ja min sambo kan nog skriva under på det där med boandet. Jag tvättar, städar, syr och pysslar här hemma. Så mycket nu kroppen orkar med, vilket är begränsat just nu.
  • Missetass

Dallas
    Håller med Nirakanna. Var har du gömt bilderna???

• Missetass

Kort rapport. Sjuk Blä

• Missetass

Har fått hederlig influensa med feber, hosta och ledvärk. Har hostat bort rösten också så jag kraxar som en kråka. Just nu orkar jag inte föda barn så jag hoppas h*n håller sig inne några dagar till.

• Missetass

Halloj tjejer! Tack för alla grattis! Jag ser att djungeltrumman slog snabbt som bara den. (satt du vid datorn Dallas när jag skickade sms:et??   )
    Nu har vi kommit hem med världens sötaste son (ja, jag är otroligt partisk som mamma ) och ska så smått vänja oss vid en vardag tillsammans. Förlossningen gick bra, men hade ett låååångt och utdraget startskede vilket var väldigt jobbigt. Men mot slutet gick det som förväntat. Jag ska skriva lite om det senare, när jag hunnit landa lite i mig själv och i nuet. Svävar nog lite i det blå fortfarande.

• Missetass

nirakanna
    Hoppas du kryar på dig! Jag åt trombyl nästan hela graviditeten och jag mådde bra av det så försök att inte oroa dig för den biten! Kram

• Missetass

Nu finns det bild på lilla sötnosen i mitt galleri

• Missetass

Tack tack! Lilla sötnosen har haft magknip i natt och gråtit hjärtskärande. Oj vad det gör ont i mammahjärtat att se honom ha så ont Nu sover han sött i min säng. Hoppas att nästa natt blir lite bättre så stackars pappa som ska jobba får lite sömn.

• Missetass

Här är en till med knip i magen Har haft två sömnlösa nätter med gallskrikande son. Turkisk peppar och lök är numera bannlyst. Stackars liten!! Man lider så med honom när han har ont!!

• Missetass

Denna tråden stängs snart!! Ska vi ha en ny??

Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)