• dallas

#8 Vi gravida från... (forts)

Missetass skrev 2008-12-05 15:28:22 följande:
    DallasShoppa julsaker på rea låter kanon. Du behöver ju inte ens packa upp dem ur originalkartongerna utan bara stuva undan allt till nästa jul
    Ja, eller hur Dom börjar säkert rea ut julsakerna runt julafton, får ju en slant från FK 23 dec så det passar ju bra(om man orkar ge sig ut i vimlet vill säga...) Vi köper inga julklappar iår(jo, en liten t min älskling och så får min systerdotter ett par, men i övrigt så hoppar vi över det)
    v.36...
  • dallas

Jag var på middag hos mina svärföräldrar i lördags det var väldigt trevligt och GOTT

Det är jobbigt nu, samlar så himla mkt vätska (tycker jag då) känner mig allmänt SVULLEN och bebben verkar inte vilja köra ned huvudet i bäckenet (jag har lite känningar då och då men inte mkt) Så magen sitter verkligen HÖGT mot tuttarna. Tid t BM har jag ingen förrän 16 dec.

Skall iaf t frisören och bli mörkare i håret idag- skall tona det- egentligen trivs jag bäst i slingor/ljust hår men skall passa på nu att ta lite mörkare så sambon får se (har inte haft mörkt hår sedan dec-97 ) Men t våren/sommaren då blir det mitt vanliga jag igen...

v.37...
  • dallas

Så en liten snabb uppdatering; Bebben är fixerad så nu kan det väl i princip hända närsomhelst- men inte ännu hoppas vi...Jag trodde inte att h*n var fixerad känner inget nämnvärt, har hört att man skall få ont mellan benen, typ att man känner att det är en "boll" där...

Alla värden är bra och jag hoppas mina nerver som kommit ikläm i ryggen skall komma t rätta snart. Måste nog packa färdigt bb-väskan...

v.38...
  • dallas
    mammatillMilo skrev 2008-12-22 18:37:32 följande:
    Ville bara önska alla en god jul.man hinner inte data så mycket nu längre=)Hinner ingenting alls egentligen.Milo ligger mest på min mage o myser.Har lite svårt att lägga honom ifrån mig måste jag erkänna=)Hoppas alla får en underbar jul med god mat o trevliga människor.
    Låter hur mysigt som helst- längtar

God Jul på er!!
    v.39...
  • dallas

hej!
    har fullt upp med lilla Alexandra...kommer inte ens ihåg om jag har skrivit här sedan hon kom???

Sorry, om jag inte gjort det isånafall=lite lätt åderförkalkad för tillfället.... Skriver nåt så fort tid finns- är ju hemma själv i princip hela tiden eftresom sambon antingen är i huset el på båten=fullt upp, hon äter mest hela tiden...

Våran prinsessa är här!!!
  • dallas

Det finns en liten bild i barnkammaren nu- skall lägga in fler snart...Nu måste jag bara vila lite-ingen direkt sömn inatt...

• dallas
    Svar på #131
    Nähe, är det bara jag som kan se den??!! Jaja, jag skall fixa in i vanliga Galleriet-ikväll, tror jag...
  • dallas
    Missetass skrev 2009-01-18 16:24:49 följande:
    Kort rapport. Sjuk Blä
    Stackars dig....KRAM krya på dig! Hoppas du slipper förlossning när du mår dåligt!

Nu finns det bilder på Alexandra  i bildgalleriet iaf
  • dallas

Tack
    Nä, man trodde ju ibland att man aldrig skulle få uppleva miraklet att få barn! Det känns helt otroligt faktiskt!

• dallas

Nu har våran Missetass blivit mamma!!!
    Grattis till prinsen!!!!!!

• dallas
    nirakanna2 skrev 2009-01-28 11:24:36 följande:
    Jag hamnade på sjukhus i söndags Fick övergående påverkan på synen åt vänster och domningskänsla i vänster arm, så det har varit fullt pådrag med undersökningar. Det senaste budet är att det är ett litet, litet hål mellan hjärtats förmak, men att det inte ska behöva åtgärdas. Jag ska ta en lågdos Trombyl, men efter att ha läst FASS kändes det sådär lockande. Ev. kan detta påverka så att jag inte får föda på hemsjukhuset, utan på ett större sjukhus 7 mil längre bort.... Håll tummarns för att jag ska bli hemsläppt idag!
    KRYA på dig gumman!!
    Trombyl är det ändå många som äter under graviditet- så du skall inte tänka för mycket på vad som står i Fass...

Misse; Jajamänsan, självklart! Kunde bara inte hålla mig!!!Å han är söööt jag håller med dig!! KRAMkram

Här är det väldigt tufft just nu Alexandra har väldigt ont i magen, har påbörjat en mjölkfri diet och hoppas hon skall må bättre, annars blir det akupunktur som gäller , det skall visst hjälpa mot kolik.
  • dallas
    mammatillMilo skrev 2009-02-02 21:25:18 följande:
    Håller med om att det verkligen gör ont i en själv när lilla älsklingen har ont i magen.Milo har kolik och har så ont så fort jag lägger ner honom.Och kräks som bara den.Men om jag håller honom mot bröstet med benen riktigt ihop osade så brukar det ge med sig lite.Så sover vi också.Inte så mycket sömn för mig med andra ord.Ska til läkaren imorgon för att utesluta att det är något annat.Vet inte vad jag ska kunna göra mer.Ger semperdroppar,minifom,massage morgon o kväll.Äter inga produkter som innehåller mjölk,lök,fisk eller några ärtor,bönor,ägg eller broccoli.Hoppas det går över senast vid 3 månader.har ingen koll på listan.När är nästa bebis beräknad?
    Kör oxå med mjölkfri kost -  va, skall man inte äta fisk?!? (tänker på mina omega-3 kapslar....hmmm) ägg äter jag oxå....Förvånad
    Alexandra är så himla lös i magen hela tiden, kanske mina kapslars fel? Ger oxå Semper droppar +Minifom, Kräks gör hon oxå men det har minskat sedan jag slutade med mjölkprodukterna
    Å, andra sidan så har det blivit lite bättre sen jag slutade med mjölk, lite knip skall dom väl ha, det hör väl till s a s.

Vi har dock tur med sömnen på nätterna- hon brukar sova bra för det mesta , det är kvällarna el dagen som blir skrikig med magont.
  • dallas
    Missetass skrev 2009-02-04 07:36:11 följande:
    Denna tråden stängs snart!! Ska vi ha en ny??
    tur att du har koll... jag har det inte
Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)