• Skrippo

#8 Vi gravida från... (forts)

Hej på er.

Jag var med i "Hönshus" tråden ett tag och hittade nu denna av en slump.
    Är nu ganska nygravid ( 11+2 ) Vi fick plus efetr byte av klinik och tredje IVF/ICSI. Visade sig att vi blivit "felbehandlade" på kliniken där vi gjorde våra landstingsfinansierade försök.

Har saknat alla i hönshus tråden och tyckte det var trist när den försvann

Kram Skrippo

• Skrippo
    Missetass skrev 2008-11-21 14:44:50 följande:
    SkrippoVad kul att du har hittat hit Har du varit på VUL? Mår du bra? Kram
    Jag har varit på VUL 2 ggr och då har allt sett bra ut. Ska på läkarbesök och NUPP UL 1/12.
    Har mått en del illa men dt började ge med sig. Nu har jag legat i lunginflammation en vecka så man vet inte vad som är vad.

hur mår du?

Kram
  • Skrippo

Hej igen...
    Måndag igen och jag känner INTE för att jobba. Är bara trött trött trött...

Vi hade blivit felbehandlade på så sätt att vi har manlig faktor och de kollade inte ens om det fanns spermier i bitestikeln utan tog direkt ämne ifrån ena testikeln. Och chansen är mycket mindre när man tar från tetikeln direk istället för de "färdiga" i bitestikeln.

Hoppas alla ni får en bra måndag

• Skrippo

Migonne: låter som om du har det mysigt med din son

Ni andra är ju så långt innan i BF än mig. SÅ ni kommer ju att va experter på allt detta så jag kan fråga er

På måndag ska vi på NUPP-UL. Ska bli kul att se den lill* igen.
    Då är jag i V 12 ( 12+5)

Trevlig första advent på er

• Skrippo

Med mig är det bara bra men behöver jullov. Vi är kort med folk på jobbet och jag jobbar massor mer än jag borde...
    Är i V16 imorgon och idag när jag varit stressad så har jag liksom fått ont i livmoder trakten till och från. Det har lugnat ner sig när jag bara tar det lugnt. Ni som vet och har koll??
    Jobbar ju 100% och plus det så pluggar jag ju 75%, inser nu att det är för mycket och har bestämt mig för att ta studieuppehåll ett år. Vill fokusera på graviditeten ,vill inget ska gå fel när man kämpat så länge.

Massor av kramar tii alla kloka hönor

• Skrippo

Jo jag vet jag måste lyssna på min kropp.
    Det viktigaste är ju lilla livet i magen.
    Blir nästan arg på mig själv...
    Är så snäll och dålig på att säga nej..
    Men nu är det ju studieuppehåll under 2009.
    Och den 5/1 så ska vi anställa en till som ska avlast mig mycket så det ska bli lugnare. Jag jobbar som församlingspedagog.
    Och jag ska faktiskt gå ner i tid om det inte känns bra efter jul.
    Imorgon jobbar jag iaf sista dagen sen är jag ledig till den 5/1. Ska bli super skönt.

Tack för din omtanke Kyoko.
    Hur går det för dig? Hur mår du?
    Lät jobbigt det där att behöva dra det för läkare igen.
    Önskar dig lycka till.

Kram

• Skrippo

Tittar också in och önskar er alla en riktigt mysig och underbar jul!

Massor av kramar från lilla mig

• Skrippo

Hej hej

Ja jag antar det är för att alla har fullt upp det är lugnt här.
    Hoppas alla haft en ra jul?
    Min har vart okej, jag har överlevt. Så är det när man har den bakgrund som jag har..
    Imorgon så är det så nyårsafton och jag ser fram emot ett nytt år med nya tag och nya saker att se fram emot.

Gott nytt år till er alla!

• Skrippo

Hoppas alla hade en bra nyårsafton och att början på det nya året blir kanon!

Stor kram på er alla

• Skrippo

Hej på er alla

Låter så mysigt ni som redan har era underverk hos er!
    Förstår att ni njuter i fulla drag.

Själv så har man snart gått halvtid. Är i V19 ( 18+5), så på måndag är det dax för RUL. har aldrig gått så här långt tidigare och jag är super nojjig över att allt inte ska se bra ut. Att magen inte växt ( och då också bebisen) tillräckligt, att jag inte känner den tillräckligt och allt annat som kan va fel... Till råga på allt så har vi en eftermiddagstid så jag ska jobba på fm. Går allt bra på UL så ska vi iaf beställa vagn. Här där jag bor så är det ca 14 veckors leveranstid på dem...

Kyoko: Låter ´som jobbiga dagar med sjukhus och UVI. Hoppas du få slippa sånt under resten av tiden.

Massor av kramar till alla

• Skrippo

Hej på er

Är också sjuk idag. Varit på VC och fått penicillin. Ont i halsen och örat . Andra Penicillinkuren denna graviditeten. Vet att det inte är någon fara men det gör mig ändå orolig...

Missetass: fast jag lider ännu mer med dig. Hoppas verkligen det håller sig lungt så du hinner få tillbaka krafterna.

Kyoko: Mysigt också att fixa hemma. Är så skönt tycker jag att fixa till det lite nu när allt på inredningsfronten inte bara är så "juligt". Stödstrumpor är säkert bra. Hoppas dom hjälper. Tänk va vi får stå ut med

Dallas: Så underbart söt!!

• Skrippo

Missetass skrev 2009-02-01 13:24:15 följande:

Nu finns det bild på lilla sötnosen i mitt galleri
    Vilken liten underbaring!

Stort grattis åter igen!

Kram
Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)