• Missetass

#8 Vi gravida från... (forts)

Tråd nummer sju var på upphällningen så jag startar en fortsättning.
    Här samlas "hönor" som var med i Hönshustråden men naturligtvis är även nygravida, kämpande IVF-kvinnor som vill ha lite sällskap i väntans tider välkomna!

• Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)
  • Missetass

Jag letade långt bak i gamla tråden och hittade den här listan. Den är kanske inte helt uppdaterad.

FÖDDA:
    Skatti, en flicka
    Idgie06, en flicka
    Ainomia, en pojke
    Stolt blivande IVF mamma, en pojke
    susanne78, 1/11 en Loke, 3720 g, 51 cm
    mianmy, 1/11, en Felix, 3030g, 49 cm
    Blombukett, 10/11, Oscar, 3780g, 53 cm
    lilla drake, 12/11, en pojke
    Solstrålen, 15/11, Oliver: 3640 gr, 53 cm
    Sweedy 17/12. Elias och Elliot
    Nueva 20/12, en pojke
    SatuJonna 28/12, en liten Engla: 3990g 52cm
    Lonev 8/1-08 en flicka: 3680g, 51cm
    MissMommy 16/1, en kille och en tjej!
    Fairy1 3/2 Felix 3410g 50cm
    Elegant 11/2, en flicka 4120g 52 cm
    Catta80 22/2, en liten Erik 3330 g, 50 cm
    Noi 13/2, Henry: 3590 g, 53 cm
    Shoppingfia, flicka 3585 g, 51 cm
    S woman 17/2, en pojke 3890 g, 54 cm
    MillaMolla 27/2 Viggo 4200g, 53cm
    Joys, 19/3 Tilda 3245g, 51cm
    Mignonne, en kille 3065 g, 49 cm
    JessanA

Beräknad förlossning november
    QQQ 3 november
    Sparrow 5 november

Beräknad förlossning december
    Kråkan Krax 2 december
    Puppy5 2 december
    Fröken Lisa 18 december

Beräknad förlossning januari
    Dallas 2 januari
    Missetass 19 januari

Beräknad förlossning februari

Beräknad förlossning mars
    Nirakanna2 14 mars

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Missetass

Välkommen Babylove! Kul med lite påfyllnad i tråden

frökenlisa
    Jag är inte själv speciellt orolig men jag har full förståelse för att man kan vara det. Men jag tror att du kommer att fixa det jättebra! Det tipset jag har fått är att vara ganska påläst om hur de olika faserna i förlossningen ser ut och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå. Sen får man ta det lite som det kommer säger de som vet.

Själv tillbringade jag gårdagskvällen på förlossningen. Massor av onda sammandragningar Men allt såg bra ut och jag fick åka hem med stränga order om vila resten av veckan.

• Missetass
    Babylove84 skrev 2008-11-06 16:06:02 följande:
    Tack missetass! Fått förvärkar? Det hade jag en stor släng av förra veckan, inge skönt, det fick mej att fundera på hur tusan jag ska klara av förlossningen :S
    Jo det var förvärkar. Men bebbe får snällt stanna inne lite till. Själv är jag inte speciellt orolig för förlossningen - än :-S
  • Missetass

Nej jag fick bara order om att åka hem och vila. Läkaren tyckte att Bricanyl i tablettform var ett dåligt alternativ utan i så fall blir det i droppform och då blir jag inlagd. Men förhoppningsvis så hjälper det med vila. Just nu känns det bättre när jag tillbringat hela dagen i soffan.

• Missetass

Jag känner också att det helst får dröja en hel del veckor till. Men jag har i alla fall passerat gränsen för när de kan ta emot mig på mitt hemsjukhus och jag slipper åka 30 mil för spec. vård. Bara det är en trygghet i sig.
    Jag vill gärna att h*n stannar inne åtminståne till nyår, helst en bit in på 2009.

• Missetass

GRATTIS QQQ!!! Precis på BF, eller hur? Hoppas ni mår bra allihopa. Kram

• Missetass

frökenlisa
    Hihi, jag konstaterade också samma sak 28 av 40 är pojkar (om jag räknat rätt). Jag funderar på om det finns någon könsstatistik när man gjort IVF?? Nån som vet??

• Missetass

Sweedy
    Jag la in länken i min blogg också för att kunna gå tillbaka och lyssna ibland. Den säger så mycket den melodin...!

Nog är man känslig alltid. Jag satt här och stortjöt och snorade framför datorn igår. Gråter

Jag var på spec. MVC idag och har blivit ss på 50% samt byter arbetsuppgifter. Det känns skönt. Det blir så i 2 veckor och sen ska jag på återbesök och så får vi se hur det ser ut då. Jag har 5 veckor kvar att jobba så det är ju inte så himla länge.

Dallas
    Det blir spännande att se om din magkänsla är rätt

• Missetass

nirakanna
    Jag tycker du gjorde rätt som bytte om du inte trivs med den första. Jag var jätteskeptisk till min först, men nu har jag vant mig. Hon är charmig och än lite virrig. Huvudsaken är att hon har koll på min och bebbens hälsa.

Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)