• mammatillMilo

#8 Vi gravida från... (forts)

Längtar efter en redogölelse från Sparrow hur det gick=)
    Jag börjar bli riktigt nervös o skit skraj inför förlossningen..Har försökt att förneka att jag verkligen ska föda barn men nu närmar det sig o det finns ingen återvändo...Förstår inte hur det ska gå...Men när man väl kommer dit så är det väl bara att klämma ut den lilla älsklingen=)
    Men jag är ganska sjåpig när det gäller smärta..

Nån mer som är rädd?

• mammatillMilo

Fick du Bricanyl Missetass?

Man har du inget val annat än att ta sig igenom förlossningen och om allt går bra så är det ju värt allt ont i världen=)

• mammatillMilo

Missetass:Skönt att det känns bättre..Jag tycker tabletterna har hjälpt ganska mycket mot sammandragningarna..Fast mina har aldrig varit jätte onda...
    Men vilan hjälper nog också..

För mig känns det skönt att gått 34 hela veckor idag för Bm sa att den mest kritiska tiden är över nu och jag kan få röra lite mer på mig..Helst vill ingen att det sätter igång innan v 36 men barnet klarar sig iallafall oftast själv från v 34...
    Men innan v 36 så måste jag föda på ett annat sjukhus 10 mil härifrån o det är ju skönare att få föda här i hemstaden..

• mammatillMilo

Grattis QQQ!!!!
    Verkar som det föds mycket pojkar på forumet detta år=)
    Sparrow fick väl också pojke va?

• mammatillMilo

Har ingen aning men jag tycker det föds mycket pojkar i år överallt..Kanske är mest pojkar som föds i år och så kanske flickor nästa år...På jobbet är det så att vissa årskullar bara består av det ena eller det andra könet..kanske ska googla om det finns statetsik på det=)

• mammatillMilo

Jag grät=)Herregud vad känslig jag är just nu..Gråter för allt=)

• mammatillMilo

Åh grattis Skrippo!!!!!

På vilket sätt hade ni blivit felbehandlade?

• mammatillMilo

Önskan är ju att jag klarar det med bara lustgas men annars är jag öppen för förslag..Men jag får ta det som d kommer..Jag är INTE smärttålig.Men den här smärtan är så svår att föreställa sig..

• mammatillMilo

Kyoko:
    Jag har samma tankar som du.(förstår ju att du har dem efter vad ni gått igenom)Men jag får ingen som helst förståelse från BM.Hon tycker jag är larvig som är så rädd att det ska hända nåt i förlossningen eller nu på slutet med bebisen.Jag har mått så dåligt hela grav. av all oro.Har aldrig kunnat njuta och faktiskt trott på att det ska gå bra.Hade kanske känts bättre om jag hade bett om att få snitt.Då hade man inte legat där o varit rädd för att det ska gå för långsamt..Men jag har sagt att vid minsta tecken på att bebisen inte mår bra så måste de snitta upp mig så fort som möjligt.Men jag vet inte om de lyssnar på det men jag har iallafall sagt att det ska stå i min journal.

• mammatillMilo

Uppdaterar:Äntligen har jag blivit mamma!!!!Tog 3 timmar från första värken tills allt var klart.All oro inför förlossningen var helt onödig.Gick mycket lättare än vad jag hade trott=)Det är man väl värd efter den jobbiga resan hit.

FÖDDA:
    Skatti, en flicka
    Idgie06, en flicka
    Ainomia, en pojke
    Stolt blivande IVF mamma, en pojke
    susanne78, 1/11 en Loke, 3720 g, 51 cm
    mianmy, 1/11, en Felix, 3030g, 49 cm
    Blombukett, 10/11, Oscar, 3780g, 53 cm
    lilla drake, 12/11, en pojke
    Solstrålen, 15/11, Oliver: 3640 gr, 53 cm
    Sweedy 17/12. Elias och Elliot
    Nueva 20/12, en pojke
    SatuJonna 28/12, en liten Engla: 3990g 52cm
    Lonev 8/1-08 en flicka: 3680g, 51cm
    MissMommy 16/1, en kille och en tjej!
    Fairy1 3/2 Felix 3410g 50cm
    Elegant 11/2, en flicka 4120g 52 cm
    Catta80 22/2, en liten Erik 3330 g, 50 cm
    Noi 13/2, Henry: 3590 g, 53 cm
    Shoppingfia, flicka 3585 g, 51 cm
    S woman 17/2, en pojke 3890 g, 54 cm
    MillaMolla 27/2 Viggo 4200g, 53cm
    Joys, 19/3 Tilda 3245g, 51cm
    Mignonne, en kille 3065 g, 49 cm
    JessanA, 1/9-08, en pojke 4050g, 54cm
    QQQ, 3/11, pojke!
    Sparrow 5/11, en pojke, 4135g, 52 cm
    Fröken Lisa 13/12 Milo,3480g 50 cm

Beräknad förlossning december
    Kråkan Krax 2 december
    Puppy5 2 december

Beräknad förlossning januari
    Dallas 2 januari
    Missetass 19 januari

Beräknad förlossning februari

Beräknad förlossning mars
    Kyoko 5 mars
    Nirakanna2 14 mars
    Babylove84 25 mars

• mammatillMilo

Tack så mycket allihopa!Vi var tvungna att åka tillbaka en sväng till BB o sola lite.Milo hade gulsot på läkarbesöket i tisdags så vi blev inlagda ett dygn igen.Känns tungt när man redan lämnat bb o behöva komma tillbaka.Men nu mår han bra igen.Så skönt att få vara hemma o börja vårat nya väldigt förvirrande liv=)
    Hoppas allt er bra med er allihopa!!

• mammatillMilo

Ville bara önska alla en god jul.man hinner inte data så mycket nu längre=)Hinner ingenting alls egentligen.Milo ligger mest på min mage o myser.Har lite svårt att lägga honom ifrån mig måste jag erkänna=)Hoppas alla får en underbar jul med god mat o trevliga människor.

• mammatillMilo

nirakanna:Jag mådde jättebra fram till sista veckan.Då kom helt plötsligt nånting i ryggen och ljumskarna så jag knappt kunde gå.Kände mig som en pensionär.Såg ut som Tina Turner när jag gick hahaha!!
    Och det höll i sig i två veckor efter förlossningen också..Men nu är det bra!Man får vara glad att det bara var sista tiden som man var rörelsehindrad.En del har ju det hela graviditeten...Då måste ju tiden verkligen snigla sig fram..

• mammatillMilo

Håller med om att det verkligen gör ont i en själv när lilla älsklingen har ont i magen.Milo har kolik och har så ont så fort jag lägger ner honom.Och kräks som bara den.Men om jag håller honom mot bröstet med benen riktigt ihop osade så brukar det ge med sig lite.Så sover vi också.Inte så mycket sömn för mig med andra ord.

Ska til läkaren imorgon för att utesluta att det är något annat.
    Vet inte vad jag ska kunna göra mer.Ger semperdroppar,minifom,massage morgon o kväll.Äter inga produkter som innehåller mjölk,lök,fisk eller några ärtor,bönor,ägg eller broccoli.
    Hoppas det går över senast vid 3 månader.

har ingen koll på listan.När är nästa bebis beräknad?

• mammatillMilo

Det där med fisk hittade jag på nätet.Stod att man skulle undvika,kaffe,fisk och choklad.Jag griper efter alla halmstrån som finns.

Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)