• Annahpo

Ska ha nr 3 om 6 dgar och jag är skiträdd=////

Jag har inte varit rädd innan, men jag tror att mkt handlar om att min andra förlossning va visserligen bra och snabb,,precis som den första, men att jag fick en jobbig start med dottern andra dagen på BB, då man misstänkte DS, jag va ledsen, visste inte knappt vad det var, att hon ev va hjärtsjuk, vilket hon tack och lov inte var mm mm. Nu är jag mer rädd för smärtan. Mkt handlar nog om att jag , eller min hjärna rättansagt hittar nåt annat än avvikelser att vara rädd för, så den har koncentrerat sig på rädslan..Sen har jag hört att barn nr 3 kan vara värre förlossning med...

Min första gick på 4 timmar totalt...
    min andra på 2 timmar totalt...

Hur upplevde NI eran 3:e förlossning??

Vill gärna höra så många som möjligt...

• Svar på tråden Ska ha nr 3 om 6 dgar och jag är skiträdd=////
  • lövet2

Äh, min tredje förlossning var visserligen mycket längre än de första två (19 timmar), men jag hade rätt trevligt under tiden. Satt och virkade och såg på OS ...

• mia966

Jag har fött 4 barn och min 3e var lätt, smidig och härlig. Drömförlossning!
    På min press står lite mer!

• ullis79

kikar in å puffar!

Nyfiken på svaren!
    Är sååå förlossningsrädd men vågar nog inte föda en 3:e gång...

Lycka till!!

• jk78

min 3:a var en bra förlossning, den var inte lika lång som första och den gjorde inte lika ont som andra, min första tog 13 timmar min 2 tog 4 timmar och 3 tog 7 timmar och för varje förlossning gjorde värkarna mindre ont men krystvärkarna var ej roliga, och jag var oxå jätte rädd för smärtan, gick på alma för bearbeta det det hjälpte nog inte så mycket, utom det att jag var tvungen att inse att barnet måste ut och att det inte fanns någon återvendo och när värkarna kom igång med 3 barnet så satt jag lugnt hemma och hoppades bara på att det skulle gå över snabbt, och barmorskan sa till mig att det är nästan omöjligt att 3 förlossning skulle ta längre tid än första, så jag satt och räknade ner timmar efter 3 timmar åkte vi in och då var jag öppen 7 cm och det gjorde fortfarande inte så ont.. så jag tog lite lustgas och klarade mig på det men dom jäkla krystvärkar var inte roliga men åt andra sidan visste man att bebban e på väg ut och det kommer inte ta så lång tid..nu efteråt så inser jag att det var inte så farligt som jag trodde att det skulle bli och man överlever och att det är värt detta.. så när det kommer igång behåll lugnet och låt din kropp jobba själv du kommer klara det din kropp kommer klara det och tyvärr det kommer göra ont men inte så ont som man tror.. lycka till med allt

• Smuhlan

Jag är också jätterädd denna gång(tredje ggn) och försöker utröna VARFÖR jag är så rädd. Jag tror det beror på att jag fick fruktansvärt intensiva värkar sist. Öppnade mig från 2-10 cm på 30 minuter och ytterligare tio minuter senare var dottern ute och krystvärkarna var vidriga. Fick inte chans att prata ut om det heller, jag hann liksom inte med... Jag är jätterädd för att det ska göra lika ont denna gång och för att vi faktiskt inte sk ahinna in (med dottern var vi som tur var inne redan på en koll då det kom igång, annars hade vi inte hunnit)...

• Trollungen03

En till med tredje förlossning inom räckhåll. Har haft två snabba förlossningar tidigare. Den andra gången hann vi inte in till bb och dottern föddes i bilen. Det går jag och våndas över nu! Jag känner efter minsta känningar och går och oroar mig. Jag vill så gärna hinna in denna gång! Tänk om jag kunde få veta hur förlossningen tänker starta denna gång så jag kan åka i tid. (har 6 mil att åka) Jag vet ju visserligen att jag klarar av en förlossning på "egen hand" (har ju förhoppningsvis min sambo till hjälp igen om det skulle hända igen), men det känns tryggt att få vara på plats!!! Väntar och längtar med skräckblandad förtjusning kan man säga!

Svar på tråden Ska ha nr 3 om 6 dgar och jag är skiträdd=////