• Kajsan

Kallar du din man för " Gubben " ?

Om ni har en man/kille/pojkvän eller liknande alltså...
    Jag tror att man bara kallar sin man för "gubben " om man bor på landet.
    Skulle vara intressant att se hur det står till Fot i munnnen

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 03:37
    Nu pratar jag alltså om när man pratar OM sin man som att " Gubben är ute och fixar i ladan innan maten", inte när man pratar till honom och säger "ääälsklingsgubben" eller så.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kallar du din man för " Gubben " ?
  • bubbli

nej.(bor i ministad)
    Möjligen skitgubbe.

• TheMilky
    Kajsan skrev 2008-11-03 03:23:02 följande:
    Jag tror att man bara kallar sin man för Gubben om han har lantmännenkeps, baksnus och står upp och kissar (uanför ringen). Tror jag ivarjefall.
    Ibland kallar jag honom det. Han har dock ingen keps alls, dock har han lössnus och han kissar utomhus ;-D
  • Tyler Durden

du får tänka på att en ganska stor del av de som bor i ex Stockholm har flyttat från landet så de tar med sig sina vanor.

Kajsan skrev 2008-11-03 03:09:27 följande:
    Om ni har en man/kille/pojkvän eller liknande alltså...Jag tror att man bara kallar sin man för "gubben " om man bor på landet.Skulle vara intressant att se hur det står till
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 03:37Nu pratar jag alltså om när man pratar OM sin man som att " Gubben är ute och fixar i ladan innan maten", inte när man pratar till honom och säger "ääälsklingsgubben" eller så.
  • Ziitoo

Jag kallar min sambo för gubben och han mig för gumman ibland, men mest blir det väl älskling eller liknande.

• SilverEmma

Här blir det lätt "gubben" när jag pratar om honom med andra som inte träffat honom, antingen det eller "min man", trots att vi inte är gifta...

Bor varken i en storstad en håla...Hässleholm är en ganska rejäl kommun och räknas väl som något mitt emellan med sina 50 000 invånare. (är dock från stockholm från början)

• VulgusProfanum

Jopp jag kallar maken för gubben och han kallar mig för gumman ibland
    Det har jag gjort oavsett vart vi bott men just nu bor vi ute på landet

Varje minut ger tillfälle till förändring.
  • VulgusProfanum
    Kajsan skrev 2008-11-03 03:23:02 följande:
    Jag tror att man bara kallar sin man för Gubben om han har lantmännenkeps, baksnus och står upp och kissar (uanför ringen). Tror jag ivarjefall.
    Nope vi bor visserligen på landet men ingen lantmännenkeps på min gubbe
    Däremot kostym.
    Varje minut ger tillfälle till förändring.
  • Ziitoo
    Ziitoo skrev 2008-11-03 07:27:32 följande:
    Jag kallar min sambo för gubben och han mig för gumman ibland, men mest blir det väl älskling eller liknande.
    Kan tillägga att jag bor i en "storstad" och inte på landet.
Svar på tråden Kallar du din man för " Gubben " ?